مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت:در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 13 October 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی مطرح کرد: امسال تعداد ۵۳۰ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

وی گفت: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد نیز تمدید بوده است.

همتی ادامه داد:  ۳۰۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، ۲۵۸ مورد بازرسی از واحدهای فنی، و یک هزار و ۲۰۸ مورد نیز بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی گفت:  عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته و امسال) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی بیان کرد:  توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار