کارشناس ارشد سلامت روان:
کارشناس ارشد سلامت روان گفت: مشکلات روان ممکن است برای همه افراد جامعه در هر جایگاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی پیش بیاید و نباید به این دلیل که مبادا «قضاوت شویم» خود را از درمان که چه بسا بسیار راحت و در دسترس است ، محروم کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 16 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه هوشمند عنوان کرد: در هفته سلامت روان آموزش خودمراقبتی، مهارت های زندگی و فرزندپروری محور فعالیت های کارشناسان سلامت روان است.

وی گفت: در این آموزش‌ها هدف آشنایی افراد و یادگیری آن‌ها در خصوص چگونگی مراقبت از سلامت روان خود، مهارت هایی مانند کنترل خشم، مهارت ای ارتباطی، چگونگی ابراز احساسات، مهارت نه گفتن و دیگر مهارت های مورد نیاز در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین آشنایی و یادگیری روش های فرزندپروری است.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها با شعار «سلامت روان در جهانی نابرابر» در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد، تصریح کرد: محتوای این شعار واقع بینانه یکی از مسائلی که به ما یادآوری می کند این است که گرچه نابرابری اعم از اجتماعی و اقتصادی و منطقه ای ویژگی ناگزیر جهانی است که در آن زندگی می کنیم اما نمی تواند در دنیایی که دسترسی به اطلاعات به مراتب بهتر از گذشته است دلیل خوبی برای غفلت از سلامت روان باشد.

وی بیان داشت: با وجود تفاوت های فرهنگی، اقتصادی واجتماعی، تلاش ما این است که به افراد بیاموزیم تا بدون احساس شرم و ترس بتوانند از خدمات سلامت روان که خوشبختانه در مراکز بهداشت شهری و روستایی کاملا رایگان می باشد، استفاده کنند.

هوشمند مطرح کرد: بسیاری از اشخاص نمی‌دانند که مشکلات روان ممکن است برای همه افراد جامعه در هر جایگاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی پیش بیاید و نباید به این دلیل که مبادا «قضاوت شویم» خود را از درمان که چه بسا بسیار راحت و در دسترس است ، محروم کنیم و بدانیم مشکلات روان جزئی از تجربه زندگی انسانی ماست.

وی ادامه داد: مثلا برخی افراد ممکن است تغییرات خلق و اضطراب مرتبط با تغییر فصل را گزارش کنند و در پاییز و زمستان احساس ناخوشایندی را تجربه کنند که می توان با انجام چند مراقبت ساده مقدار زیادی از این حس ناخوشایند را کاهش داد، به طور مثال استفاده از نور خورشید و استفاده از ویتامین دی به ویژه اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نور خورشید زیادی دریافت نمی‌کند، مکمل های ویتامین دی می توانند به درمان افسردگی فصلی کمک کنند.

این کارشناس سلامت روان درباره‌ی راهکارهای سلامت روان با بیان اینکه هر روز زمانی را در خارج از خانه بگذرانید، اضافه کرد: بدن شما نیاز دارد صبح هنگام را تجربه کند. اگر نمی‌توانید بیرون بروید، سعی کنید دست کم دو ساعت در کنار پنجره بگذرانید. به نور روز توجه و روی حفظ آرامش خود تمرکز کنید.

هوشمند با بیان اینکه حتی اگر تمایل به انزوا دارید، تصریح کرد: داشتن یک ارتباط صمیمی با دیگران می تواند فوق العاده مفید باشد و در پایان به دنبال درمان باشید و لازم نیست به تنهایی مبارزه کنید می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار