به بهانه رد صلاحیت شهردار ایلام ؛
"طالب صادقیان "بیش از هرکس دیگری به این موضوع واقف بود که خطر پای گذاشتن دوباره به عرصه قدرت با وجود حواشی ایجاد شده در دوران مدیریتش ،مخالفین سفت وسخت غیر همفکر و پرونده قطور قضایی  گشوده شده در پیش روی او و مهمتر از همه تغییر قدرت سیاسی در کشور ،کمتر از پای گذاشتن تعمدی در میدان مین نیست ،اما با این وجود مقهور وعده هایی شد که هرگز یارای عبور از این موانع سخت را دارا نبودند.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ 16 October 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::پس از چندین روز تایید و تکذیب ها در فضای مجازی،بالاخره مدیرکل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری ایلام به طور رسمی خبر عدم تایید " طالبان صادقیان " گزینه معرفی شده برای تصدی شهرداری ایلام را رسانه ای کرد .

 رضا شریفی اصل در گفتگویی خبر در این خصوص گفت :برخلاف انتشار مطلبی در شبکه های مجازی مبنی بر اینکه صلاحیت شهردار پیشنهادی ایلام توسط وزارت کشور در دست بررسی است، صلاحیت این گزینه احراز و تایید نشد.

گرچه بنا نداریم جزییات چرایی عدم عبور طالبان صادقیان از کانال وزارت کشور را به بحث بنشینیم ،اما به هر تقدیر صرفنظر از تاثیر عمیق نگاههای قبیله ای بر مدیریت استان ایلام که این روزها پررنگ تر از گذشته مشهود است ،باید پذیرفت با وجود حاشیه های مطرح شده در دوران مدیریت صادقیان بر شهرداری ایلام و مهمتر از آن پوست اندازی سیاسی در کشور ،بعید به نظر می رسید ،جریان مستقر در راس قدرت به همین راحتی با حضور افراد مخالف با دیدگاه سیاسی خود  در مصادر مدیریتی کنار آیند .

بررسی کارکرد نهادهای قدرت در استان ایلام خصوصا در چند ساله اخیر نشان می دهد که بر عکس انتظاراتی که از نیروهای تحصیل کرده استان که در مواردی ادعای تکنوکراتی وبرتری جویی بر پیشینیان در محاوراتشان عیان است ،باید گفت که مدیریت قومی و تلاش آشکار وپنهان برای تصاحب پستهای مدیریتی بیش از پیش رنگ طایفه ای وقبیله ای به خود گرفته و جنگ سرد قبایل وایلات بزرگ استان، می رود تا در کنار به محاق بردن شایسته سالاری ،پرونده  برخی رفتارهای منسوخ منجر به نزاع را در این استان ایلیاتی بگشاید.

به هرحال با وجود پاره ای انتقادات به برخی رفتارهای مدیریتی طالب صادقیان و شوراییان همراه ایشان در دوره گذشته،شهرداری ایلام در دوره مدیریت وی  صفحه جدیدی از تغییر در حوزه های عمرانی و زیباسازی را به روی شهروندان ایلامی گشود ،صفحه ای که توانست برای اولین بار موجی از رضایتمندی را در بین شهروندان ایلامی ایجاد نماید .

بنابراین کارکرد شهرداری ایلام در چهار ساله گذشته و رضایتمندی نسبی شهروندان ایلامی را باید معیاری برای تایید عملکرد طالب صادقیان به شمار آورد .کارکردی که  در صورت مدیریت درست از سوی ایشان ،نزدیکان ،مشورت دهندگان به وی و اعضای جدید شورای شهر ،می توانست به عنوان نقطه عطفی در کارنامه شهرداری ایلامی از طالب چهره ای قابل قبول و ماندگار بسازد .

اعلام خداحافظی تلویحی شهردار ایلام در زمان افتتاح زیر گذر شهید کشوری ایلام ،نقطه آغازی برای شکل دهی به  چهره فردی بود که با عملکرد درست ،حرفه ای و منطقی اش می توانست وی را به سمت ماندگاری سوق دهد ،اما تمایل به بازگشت به قدرت با هدایت وهمراهی اعضای جدید شورای شهر آن هم  با چاشنی حمایت قومی ،مانع از قوام بخشی این چهره و حرکت به سمت تحکیم ماندگاریش شد .

"طالب صادقیان "بیش از هرکس دیگری به این موضوع واقف بود که خطر پای گذاشتن دوباره به عرصه قدرت با وجود حواشی ایجاد شده در دوران مدیریتش ،مخالفین سفت وسخت غیر همفکر و پرونده قطور قضایی  گشوده شده در پیش روی او و مهمتر از همه تغییر قدرت سیاسی در کشور ،کمتر از پای گذاشتن تعمدی در میدان مین نبود  ،اما با این وجود مقهور وعده هایی شد که هرگز یارای عبور از این موانع سخت را دارا نبودند.

می خواهم بگویم روز خداحافظی شهردار ایلام از منصب شهرداری نقطه اوج این چهره نام آشنای مدیریت شهری ایلام بود ،هرچند مردم شهر ایلام خدمات ایشان را از یاد نخواهند برد ،اما عدم تایید صلاحیت دوباره وی از سوی وزارت کشور را باید پنبه شدن رشته های طالب در مسیر ثبت وبرجای گذاشتن چهره ماندگار در عرصه مدیریت شهری ایلام نام نهاد.

و اما احراز نشدن صلاحیت طالب بهانه ای شد تا یادمان بیافتد که ما ایلامیان اسیر نزاع بی حاصلی به نام جنگ سرد ایلات شده ایم ،جنگی که هر روز یکی از فرزندان پر افتخار دیارمان را به مسلخ می کشاند و از عرش به پایین می کشاند ،باید بیش از پیش مراقب ظرفیتهای انسانی ارزشمند استانمان باشیم ،امروز کریمی تبار ،همتی ،آذر ،آزاد ،میرزایی ،قنبری،محمدیان،امینی ،کاظم زاده ،یاری ،زینی وند ،کلانتری،قلاحی ،علیزاده وبسطامی  و ..... دهها فرزند نام آور این خاک ،فرزندان شایسته ایلامند ،افتخار ایلام وایلامی اند ،مراقب باشیم که آنان را قربانی تعصبات کهنه قبیله ای وقومی نکنیم !

امروز ایلام عرصه جنگ سرد ایلات وطوایف بر سر قدرت است و قربانیان این نبرد منسوخ فرزندان شایسته این دیارند که تنها جرمشان تربیت یافتگی و قدکشیدن در دامن ایلاتی هستند که شناسنامه پر افتخار این سرزمین پر افتخارند ،اما اینک باید تاوان نگاههای منسوخ ایل تباران را آنان بدهند !

به راستی که ایلام کوچک ما ظرفیت تحمل این نبرد سنگین سرد را دارا نیست  وبیش از این نباید با رفتارها و سوگیری های تاریخ گذشته خود در میدان جنگ  ایلیاتی ها ،یکایک فرزندان شایسته دیارمان را به مسلخ بکشانیم ،شایستگانی که حقیقتا مدال افتخار این سرزمین کهن هستند  وجایشان بر روی سینه های یکایک ما ایلامیان قرار دارد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار