لیگ برتر فوتبال؛
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز سه شنبه ۲۷ مهر آغاز خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 18 October 2021

به گزارش تابناک ایلام، رقابت‌های لیگ برتر فصل بیست و یکم فوتبال کشورمان از روز سه شنبه با برگزاری ۴ دیدار آغاز خواهند شد. رقابت‌هایی که ۱۶ تیم حاضر در آن اهداف متفاوتی دارند و هر کدام امیدوارند با کسب افتخار هواداران خود را خوشحال کنند.

هفته اول لیگ بیست و یکم سه شنبه ۲۷ مهر آغاز می‌شود و باید منتظر ماند و دید که آیا پایان این لیگ نیز مانند سال‌های گذشته قرمز رنگ است یا بالاخره قهرمان ایران تغییر می‌کند؟

سه شنبه ۲۷ مهر

پدیده مشهد – آلومینیوم اراک / ساعت ۱۶- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

اولین مسابقه لیگ بیست و یکم در ورزشگاه زیبای مشهدی‌ها و ما بین تیم‌های پدیده و آلومینیوم اراک برگزار خواهد شد.

تیم‌های نهم و یازدهم لیگ بیستم، فصل جدید را با سرمربی‌های جدید آغاز خواهند کرد. این ۲ تیم مربی‌های استقلالی خود را مرخص کردند و امسال را با رضا مهاجری و رسول خطیبی آغاز خواهند کرد. مربیانی که در پدیده و آلومینیوم اراک سابقه خوبی دارند. شاید هواداران این ۲ تیم حالا انتظار دارند که در سال جدید، نتایجی بهتر از فصل قبل کسب کنند.

پدیده و آلومینیوم

نساجی مازندران – فجر شهیدسپاسی شیراز / ساعت ۱۶ - ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود

دیدار تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و فجر شهید سپاسی شیراز شاید یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته اول فوتبال ایران باشد. شیرازی‌ها پس از ۸ فصل به لیگ برتر صعود کرده اند و حالا باید به مصاف یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر بروند.

فجری‌ها فصل گذشته قهرمان لیگ دسته اول شدند و حالا به دنبال یادآوری روز‌های درخشان خود در لیگ برتر هستند. مازندرانی‌ها نیز با ساکت الهامی این فصل تنها به دنبال کسب نتیجه‌ای بهتر از دوازدهمی فصل قبل هستند.

نساجی و فجر شهید سپاسی

پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان / ساعت ۱۶ - ورزشگاه شهدای شهر قدس

پیکان و نفت مسجد سلیمان سومین بازی هفته اول را در تهران برگزار خواهند کرد. پیکانی‌ها که فصل گذشته لیگ برتر را با ۴۰ امتیاز و حضور در رتبه هفتم به پایان بردند، لیگ بیست و یکم را با سرمربی جدیدی آغاز خواهند کرد. مجتبی حسینی جانشین تارتار شده و حسینی حالا به دنبال کسب پیروزی در بازی اول خود است.

در طرف دیگر نیز مسجد سلیمانی‌ها که با رتبه سیزدهم و محمود فکری لیگ بیستم را تمام کردند، با فراز کمالوند امیدوارند بتوانند نتایجی در شان نام خود کسب کنند. البته اگر کمالوند خیلی زود این تیم را ترک نکند.

پیگان و نفت مسجد سلیمان

سپاهان اصفهان – مس رفسنجان / ساعت ۱۸ -ورزشگاه نقش جهان اصفهان

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر مسابقه اول خود را در استادیوم خانگی خود (نقش جهان) مقابل مس رفسنجان و محمد ربیعی برگزار خواهد کرد. سپاهانی‌ها که با هدایت محرم نویدکیا در این فصل تنها به دنبال قهرمانی در لیگ برتر هستند، می‌دانند برای کسب قهرمانی باید لیگ را با اقتدار شروع کنند تا در پایان فصل قهرمانی را از دست ندهند.

سپاهان فصل گذشته با ۶۵ امتیاز دوم شد و امسال تیم محرم تنها به قهرمانی فکر می‌کند. طرف دیگر این بازی مس رفسنجان قرار دارد. رفسنجانی‌ها که حضور فعالی در فصل نقل و انتقالات داشتند، لیگ بیست و یکم را با هدف کسب رتبه‌ای بهتر از هشتمی فصل قبل آغاز خواهند کرد.

سپاهان و مس رفسنجان

چهارشنبه ۲۸ مهر

گل گهر سیرجان – تراکتور تبریز / ساعت ۱۶ - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

اولین نبرد انتقامی لیگ بیست و یکم در سیرجان برگزار خواهد شد. جایی که تیم متمول گل گهر سیرجان باید به مصاف تیمی برود که در لیگ بیستم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از آن‌ها گرفت. در لیگ گذشته تراکتوری‌ها تنها به علت تفاضل گل بهتر نسبت به تیم امیر قلعه نویی در رتبه چهارم لیگ برتر قرار گرفتند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود کردند.

حالا سیرجانی‌ها که یکی از معدود تیم‌هایی بودند که توانستند در خارج از ایران اردوی آماده سازی خود را برای لیگ برتر برگزار کنند،، امیدوارند با وجود عدم همراهی سرمربی پر افتخار خود بتوانند لیگ بیست و یکم را با پیروزی آغاز کنند. البته آن‌ها باید بدانند فیروز کریمی و تیمش به راحتی بازی را از دست نمی‌دهند و به دنبال طلسم شکنی قهرمان نشدن خود در لیگ برتر هستند.

گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز

صنعت نفت آبادان – ذوب آهن اصفهان / ساعت ۱۸ - ورزشگاه تختی آبادان

برزیل فوتبال ایران پس از یک فصل نه چندان خوب در لیگ بیست و یکم، هدایت خود را به علیرضا منصوریان سرمربی جوان فوتبال ایران سپرد. منصوریانی که از دوران اوج خود فاصله گرفته، اما اکنون او نیز مانند آبادانی‌ها به دنبال بازگشت به روز‌های اوج خود است. رقیب هفته اول آبادانی‌ها ذوب آهن اصفهان است.

تیمی که در لیگ بیست و یکم با هدایت مهدی تارتار، تیمی مرموز را وارد رقابت‌های لیگ برتر می‌کند. اصفهانی‌ها که در فصل گذشته و در هفته آخر توانستند جواز باقی ماندن در لیگ برتر را کسب کنند دیگر نمی‌خواهند به روز‌های بد ۲ فصل گذشته خود برگردند و برای این امر شاگردان تارتار باید از هفته اول امتیاز‌های مورد نیاز خود را جمع کنند. ذوبی ها در این فصل یک تفاوت اساسی نسبت به سال‌های قبل دارند و آن هم نبود قاسم حدادی فر، اسطوره این تیم است. حدادی فر پس از ۲۱ سال دیگر در ذوب آهن بازی نخواهد کرد.

صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان

استقلال تهران – هوادار تهران / ساعت ۱۸ - ورزشگاه آزادی

آخرین مسابقه هفته اول لیگ برتر نبرد میان اسطوره‌های سال‌های نه چندان دور استقلالی‌ها است. فرهاد مجیدی و رضا عنایتی آبی‌ترین مسابقه فوتبال لیگ برتر را در هفته اول برگزار خواهند کرد.

در یک طرف این بازی تیم هوادار بنفش پوش قرار دارد. تیمی که با هدایت رضا عنایتی خیلی زود به لیگ برتر صعود کرد و حالا این مربی فرصت دارد تا از دانش خود در لیگ برتر استفاده کند و خود را به عنوان مربی بزرگی نشان دهد. هوادار در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و همین موضوع نیز باعث می‌شود آبی‌ها روز سختی را بگذرانند.

در سمت دیگر این بازی استقلال تهرانی حضور دارد که این فصل خود را تنها محکوم به قهرمانی می‌داند. قهرمانی که چند سالی است که آبی‌ها در حسرت آن هستند و همیشه قافیه را به رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیسی‌ها باخته اند.

استقلالی‌ها در این فصل خلاف سال‌های گذشته با همان کادر فنی که لیگ را به اتمام رساندند، لیگ جدید را آغاز کرده اند. اتفاقی که تمام بهانه‌های ممکن را از فرهاد مجیدی گرفته و حالا نگاه تمام هواداران استقلال به مجیدی است.

فرهاد مجیدی که برای بار سوم هدایت آبی‌ها را بر عهده گرفته است، می‌داند که لیگ بیست و یکم شاید آخرین فرصت او برای درخشش به عنوان سرمربی در تیم محبوبش است و حالا باید از هفته اول مقتدرانه شروع کند. مجیدی می‌داند که در این فصل تنها قهرمانی باعث ماندگاری او در استقلال خواهد شد.

استقلال و هوادار

جمعه ۳۰ مهر

فولاد خوزستان - پرسپولیس / ساعت ۱۸ - ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

آخرین دیدار هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را می‌توان سوپر جام برگزار نشده فوتبال ایران دانست. پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان، قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران جمعه ۳۰ مهر آخرین مسابقه لیگ بیست و یکم را برگزار خواهند کرد.

در یک طرف این بازی تیم فوتبال فولاد خوزستان با شکلی کاملا جدید پا به مسابقات لیگ می‌گذارد. فولادی ها فصل جدید را با سرمربی جدید یعنی عبدالله ویسی آغاز خواهند کرد، انتخابی که حتما شرایط فولاد را با زمان جواد نکونام تغییر خواهد داد.

فولادی‌ها که فصل قبل در جایگاه ششم لیگ برتر قرار گرفتند، روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارند. شاگردان ویسی حالا خلاف سال گذشته با پنجره نقل و انتقالات باز وارد مسابقات خواهند شد و هواداران خوزستانی در فصل کنونی تنها به دنبال کسب جایگاهی بهتر از ششمی هستند.

در طرف دیگر این مسابقه قهرمان ۵ دوره رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس تهران حضور دارد. شاگردان یحیی گل محمدی که به تازگی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان شکست بدی را تجربه کرده اند، با تمام وجود وارد لیگ بیست و یکم خواهند شد و تنها رتبه اول آن‌ها را راضی خواهد کرد.

قهرمان ۵ دوره لیگ برتر در این فصل نیز ثبات خود را حفظ کرده است. اتفاقی که از همین امروز آن‌ها را به عنوان اصلی‌ترین شانس قهرمانی لیگ بیست و یکم مطرح کرده است.

پرسپولیس و فولاد خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار