معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق دُز اول واکسن آسترازنکا بر اساس ابلاغیه جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فقط تا دهم آبان ماه انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 19 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: این ابلاغیه بر اساس سیاست وزارتخانه و بنا بر میزان موجودی کنونی این واکسن است که در حال حاضر تا دهم آبان ماه دُز اول تزریق می شود اما برای افرادیکه قبلا دُز اول را تزریق کرده اند بعد از گذشت هشت هفته ( ۲ ماه ) دز دوم را می توانند دریافت کنند.

وی افزود: وزارتخانه برای مدیریت در تامین و توزیع واکسن ها اعم از وارداتی یا تولید داخل و به منظور جلوگیری از بروز مشکل در کمبود واکسن دستورالعمل های ابلاغی را به استان ها اعلام و وزارتخانه به طور مکرر میزان ذخیره واکسن های داخلی و وارداتی را رصد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بنا بر ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق دُز دوم واکسن آسترازنکا برای کسانی که از تزریق نوبت اول آنها هشت هفته گذشته است می توانند به جای ۱۲ هفته (سه ماه ) برای تزریق نوبت دوم اقدام کنند.

صادقی فر تاکید کرد: باتوجه به آغاز ماه های فصل سرد سال و احتمال اوج گیری مجدد بیماری، افرادی که دُز اول را تزریق کرده اند باید بعد از اتمام هشت هفته برای تزریق دُز دوم اقدام کنند و منتظر پایان ۱۲ هفته برای دریافت واکسن نوبت دوم نباشند.

وی در خصوص وضعیت کنونی ذخیره واکسن ها در استان هم توضیح داد: در حال حاضر موجودی تمام واکسن های استان اعم از داخلی و وارداتی مطلوب است البته برخی از واکسن ها مانند اسپوتینک از موجودی کمتر و واکسنی چون سینوفارم از ذخیره سازی مناسب برخوردار است.

رییس مرکز بهداشت استان ایلام در مورد موجودی واکسن تولید داخل برکت هم یادآور شد: واکسن برکت نیز برای کسانی که دز اول را تزریق کرده اند و باید دُز دوم را تزریق بکنند، تامین شده است و برای کسانی که خواهان تزریق دُز اول این واکسن هستند نیز مشکلی در استان وجود ندارد و سهیه جدید این واکسن برای تزریق نوبت اول آمده است.

صادقی فر گفت: تاکنون بیشترین واکسن تزریقی در استان مربوط به نوع سینوفارم ساخت کشور چین و کمترین تزریق هم برای واکسن بهارات تولید کشور هندوستان بوده است.

در مورد اختلال در فرایند ثبت نام و دریافت کد برای صدور کارت واکسن در سامانه نیز توضیح داد: در برخی موارد خطا و اختلال های موقتی در سامانه ایجاد می شود اما در صورت تداوم این وضعیت باید از طریق وزارتخانه یا سازمان مربوطه خود در مرکز و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرتفع شود چرا که اصلاح این خطاها فقط در سطح ملی و از طریق وزارتخانه امکان پذیر است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار