رفتار این عده آنقدر سخیف و منفعت طلبانه است که هر فردی ولو همفکر خود را در مقابل خود را باتیغ تیز تخریب از پیش روی خود بر می دارند فاصلا برایشان مهم نیست که این دولت برنامه دارد و آمده است تا با اجرای برنامه ها واهدافش سنگی را از پیش پا مردم برداشته و به نفع کلیت نظام ،رضایت عمومی را جلب نماید .
کد خبر: ۱۰۱۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 24 December 2021

تابناک ایلام ::دولت تغییر کرده است ،تفکری جدید روی کارآمده است ،نگرشی جدید که بر مبنای یک پلتفرم خاص و متفاوت از دولت قبل به دنبال ایجاد دگرگونی در حوزه های مختلف است .مردم با گره زدن امیدها و آرزوهایشان به تغییر در ابعاد گوناگون اقتصادی ،اجتماعی و ...نام فردی را بر روی برگه های رای نوشته اند که انتظار دارند در میان مدت به تمامی آرزوهایشان دست یافته و تغییر مثبتی را در وجوه مختلف زندگی خود احساس کنند.

اما این روزها عده ای که روزگاری به زمین وزمان گیر می دادند و هر برنامه وطرحی را مغایر با اعتقادات و خواسته های سیاسی اشان قلمداد می کردند ،پاشنه درب مراکز مدیریتی وسیاسی را از بیخ کنده اند تا در پناه تغییرات سیاسی ومدیریتی ایجاد شده به نام ونانی برسند !

نکته قابل تامل اینکه این افراد به گونه ای به تغییرات سیاسی در کشور نگاه می کنند که انگار یک انقلاب در کشور رخ داده  و اینک خود را صاحب انقلاب جدید فرض کرده ،هیچ تفکر و عقیده ای جز تفکر خود را قبول نداشته و به هر ابزرای از تخریب وتهدید گرفته تا ارتباط گیری گسترده توسل می جویند تا تغییرات ایجاد شده را به حق طلق خود تفسیر و از آن در راستای انتفاع خود و دار دسته اشان بهره گیری کنند.

رفتار این عده آنقدر سخیف و منفعت طلبانه است که هر فردی ولو همفکر در مقابل خود را باتیغ تیز تخریب از پیش روی  بر می دارند ،اصلا برایشان مهم نیست که این دولت برنامه دارد و آمده است تا با اجرای برنامه ها واهدافش سنگی را از پیش پا مردم برداشته و به نفع کلیت نظام ،رضایت عمومی را جلب نماید .

در بین این افراد  ازدارندگان احکام مسئولیتی ستادهای انتخاباتی تا بچه فعال مذهبی و بچه مسجدی و نماینده مجلس دیده می شود. با مداقه در سهم خواهی های مدیریتی این روزها در استانها پرده جدیدی از رفتارهای سیاسی پیش روی هر نظاره گری گشوده می شود .همه دنبال سهم هستند،رفتارها اینگونه تعبیر می شود که تمامی تلاش های سیاسی و انتقادات از غیر همفکر و ...صرفا یک پوشش بوده  برای رسیدن به مقام وجایگاه !!

اگربتوانیم از  این بگذریم که برخی نمایندگان مجلس که روزگاری ادعای قرار دادن مجلس بر روی ریل واقعی خود گوش فلک را هم کرد کرده بود، چگونه عرصه را بر مدیریت اجرایی ویا نمایندگان ارشد دولت در استانها تنگ کرده اند تا دوستان ونردیکان خود را بر اریکه قدرت در استانداری ها وفرمانداری ها بنشانند ،اما رفتار این روزهای  کسانیکه برای رسیدن به پست، تمامی ملاحظات  انقلابیگری ،مذهبی  وارزش ها را در طاقچه خانه اشان جای گذاشته اند، قابل گذشت نیست !

این روزها صورتجلسه یکی از چهره های به اصطلاح مذهبی و انقلابی یکی از شهرستان های استان ایلام  برای رسیدن به جایگاه فرمانداری این شهرستان قابل تامل تر و البته نگران کننده تر از دیگر رفتارهای مشمئز کننده ایست که برای رسیدن به پست ومقام دیده وشنیده ایم .

وقتی فردی که روزگاری خدمت در هیات مذهبی و موکب ها را از سر وظیفه دینی و  مذهبی خود یا حضور در ستادهای انتخاباتی را تکلیفی انقلابی قلمداد می کرد ،امروز بر اعتقاد و تکلیف خود پای گذارده و آن را به رزومه ای برای مدیر شدن خود تبدیل کرده است ،اینجاست که سنگ بنای نفاق و ظاهر فریبی در جامعه گذاشته می شود و مردم دیگر به رفتارهای مذهبی نیروهای اصیل و خداترس هم اعتماد نمی کنند و همه را با یک چوب می رانند !

خطابم به آن برادر عزیزی است که برای رسیدن به یک پست مدیریتی  وجایگاه دنیوی که مولای متقیان  والگوی بشریت آن را از آب بینی بزغاله هم بی ارزش تر می داند ،برای رسیدن به این جایگاه دنیوی ،تمامی ارزشهای معنوی را ابزار ترقی خود قرار می دهد !

اگر رسیدن به پست ومقام صرفنظر از تمامی شاخص های مدیریتی تعریف شده براساس امضای چند عضو شورا ودهیار روستا قابل دسترس بود که امروز شایسته گزینی معنا ومفهوم نداشت  وافرادی بر جایگاههای حساس مدیریتی تکیه می زدند که  از توان جمع آوری مهر وامضاهای بیشتری برخوردار بودند !پس این وسط تکلیف شایستگی ها چه می شود؟

چگونه می شود که براساس قانون یک دهیار که خود با رای شورای روستا و با تایید فرماندار به این جایگاه خدمتی نایل می شود ،یک فرد مدعی با برهم زدن تمامی چارچوب ها و جابجا نمودن تمامی مرزهای انتصاب مدیر ،برای فرماندار شدن به امضا ومهر شوراها ودهیاران روستاها متوسل می شود ؟

چرا باید این روزها سطح فرماندارن و بخشداران و سایر مدیریت هایی که باید خروجی فعالیت آنان خدمت به مردم و اجرای برنامه های دولت به اندازه ای تقلیل یاید که افرادی به خود اجازه دهند تا از طریق جمع آوری امضاء ومهر به این جایگاه چشم طمع داشته باشند ؟!

چرا این روزها به تصور عده ای رسیدن به جایگاه مدیریتی آنقدر ساده وسهل والوصول شده  که هر فردی که بالاترین رزومه اش دست فروشی در کنار بازار شهر بوده است به خود اجازه دهد در امور مدیریتی وانتصابات دخالت کند ودر جایی نیز خود را محق مدیریت بداند ؟!

واقعا باید نگران این دولت بود ،دولتی که آمده است تا با اجرای برنامه بهترین ها را برای مردم رقم بزند اما کارگزارنش برای انتخاب همکاران قوی و شایسته در بین انبوهی از سهم خواهی های ومدیریت ها گرفتار آمده است ! این روزها از امام جماعت مسجد گرفته تا فرمانده پایگاه و رییس هیات مذهبی و گرداننده گروه تلگرامی ،از نماینده مجلس گرفته تا فرمانده نظامی وروحانی محله ،خود را در تعیین مدیران شهرستان ها محق وصاحب نظر می دانند !

این سهم خواهی گسترده و گرفتار نمودن تصمیم سازان اصلی در بین انبوهی از گزینه های معرفی شده برای مصادر مدیریتی حسابی کار رابر استانداران و وزرا سخت کرده است ،به یقین استمرار این فشارها به انتصاب مدیران ضعیفی منحر خواهد شد که گرفتار نمودن دولت دربین کوهی از وعده های عملی نشده کمترین ره آورد آن خواهد بود .

دوستان عزیز باید مراقبت کنند اگر در هیات مذهبی یا موکبی فعالیت داشته اند برای دل خودشان کرده اند ،اگر در ستاد انتخاباتی فعالیت کرده اند به تکلیف انقلابی خود عمل کرده اند ،اگر در نماز جمعه وجماعت حضور یافته  تکلیف شرعی خود را ادا کرده اند ! نمیتوان این فعالیت ها را رزومه کرده ،بر گردن آویخته و آن را دستاوزیر رسیدن به پست های مدیریتی قرار دادو

ما این هشدار را می دهیم ،استمرار این رفتارها و بالاگرفتن تب مدیریت در جامعه صرفا کار رابر دولت سخت وسخت تر خواهد کرد ،از آن روز باید ترسید تا چشم باز کنیم ،چهار سال به پایان رسیده  ومردمی بمانند با آرزوهای ناکام واتخاذ تصمیمی که تمامی معادلات را بر هم بزند !از ما گفتن بود ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار