صدای ما صدای پدران و مادران چهار دانش آموز سلاخی شده ایست که نه بخاطر سربازان خاکی دشمن ،بلکه با تیغ سوء مدیریت های ،مدیران شیرین کار همین استان سلاخی شده اند !!ما صدای آرزوهای ناکام این چهار کودک را فریادخواهیم زد تا بشنود آنکه باید بشنود !
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 07 January 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::خبر تکان دهنده بود ،شاید از نظر اشل های خبر نویسی دارای فراوانی بود ،اما برای ما ایلامی دیگر آن تازگی را به همراه نداشت ، از این زاویه که خبر بمب ،موشک ،بمباران و غرش هواپیما و حال سال ها پس از پایان جنگ انفجار های پی در پی مین های باقی مانده از جنگ دیگر یک پای زندگی عشایر نشینان نوار مرزی استان ما شده است !

خبر انفجار مین ،شاید آنقدر تکرار می شود که چشم و گوش ما به آن بیگانه نباشد ،شاید علت برای ما عادی باشد ،اما عمق فاجعه آنقدر عمیق و سوزناک است که نپرداختن با آن دردناک تر از اصل رویداد خواهد بود .

خبر این است؛چهار دانش آموز ،چهار کودک هم استانی ،شاید با وضعیتی که بر کشور و استان حاکم است آینده ای برای خود متصور نباشند ،اما خباثت های آینده نگرانه صدام در نوار مرزی ما ،برای همیشه آرزوهای کودکانه چهار نوگل هم استانی را در بهار زندگیشان پرپر کرد !

چهار کودک هم استانی ،بدلیل انفجار مین های باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه بانرحمان نقص عضو شدند ،تا برای همیشه در آروزی نظاره آینده خود محروم بمانند ،در بهار زندگی زخمی بر روح و روانشان بنشیند تا سال های سال ،درد و رنج ناشی از آن خود و کس و‌کارشان را حسرت به دل باقی بگذارد !

آری ! همزاد نسل به نسل ما ایلامی های درد و رنج است ،انگار طبیعت بند ناف ما را با تیغ مرارت و سختی بریده است ،پیشانی نویس ما زخم و درد و آرزوهای بیشمار رسوب کرده در فراموشخانه های دل ماست !

تا چشم گشودیم جنگ دیدیم و حرمان فقر و نداری تمام آرزوهایمان را سوزاند و دود کرد !همنشین زیبایی های کودکانه ما غرش هواپیما و انفجار بمب و موشک و لالایی شبانه ما صدای رگبار ضد هوایی شده بود !
در مدرسه هم خاطراتمان را قلک هایی از جنس تانک و نارنجک و ترس و اضطراب زندگی و تحصیل در پس توی چادرهای خاکی آوراگی رقم زد !

حال دهه ها پس از جنگ بازهم سختی های آن دوران تلخ دست از سر نسل سوم و چهارمی های ما برنمی دارد ،جنگ تمام شد و برای بسیاری نان و نام داشت،اما ما ایلامی ها همچنان باید تاوان دهنده باشیم !

باید در میان اضطراب و هراس بر زمین پدریمان پا بگذاریم که مبادا سربازان در خاک خفته اهریمن در آنی پایی از ما بستاند !تازه اگر محکوم به بی احتیاطی نشویم که از تابلو های انذار دهنده«خطر انفجار مین » در خاک آبا و اجدادی امان عبور کرده باشیم !

آری !امروز چهار دانش آموز هم استانی قربانی شیرین کاری مدیرانی شده اند که سالها پیش برای خود شیرینی پایان بازسازی و پاکسازی ایلام را از آثار جنگ اعلام کردند !

مدیران منفعت طلبی که منافع خود را در شیرین کاری هایشان برای مدیران رده بالا طلب می کردند ،بی توجه به هزاران سرباز دشمن خوابیده در دل سرزمینمان ،پایان بازسازی را اعلام کردند تا تاوان آن را نسل های بعد همچنان بدهند !

ما امروز مطالبه گر خون های ریخته شده ،پاهای قطع شده ،دستان بریده و چشمان از حدقه درآمده هم استانی های بیشماری هستیم که قربانی خودشیرینی مدیرانی شده اند که ستون کاخ ها و پایه های صندلی مدیریتشان را بر خون هم استانی های بینوایمان گذاشته اند !

رسالت ما فریاد کشیدن است ،فریاد در گلو خوابیده مادران و پدرانی که سالها باید ضجه جکرگوشه های سلاخی شده اشان را می شنوند ،ناله سر می دهند و کسی صدایشان را نمی شنود!

صدای ما صدای پدران و مادران چهار دانش آموز سلاخی شده ایست که نه بخاطر سربازان خاکی دشمن ،بلکه با تیغ سوء مدیریت های ،مدیران شیرین کار همین استان سلاخی شده اند !!ما صدای آرزوهای ناکام این چهار کودک را فریادخواهیم زد تا بشنود آنکه باید بشنود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار