در حاشیه یک حاشیه نگاری !
نیک میدانیم روشنفکری بدون ملحوظ داشتن الزامات آن یعنی پذیرش آزادی رکن چهارم دومکراسی ،نقد پذیری ،رعایت اصل تفکیک قوا، صرفا ژستی یخی است که با اولین تابش های نور روشنگری آب خواهد شد،پس چه اصراری بر آدم برفی سازی از روشنفکرمآبی در جامعه آلوده به نگاههای متعصبانه و مفلوک ایل و تباریست؟!
کد خبر: ۱۰۳۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 25 February 2022

تابناک ایلام ::نمی دانیم به کدامین سمت می رویم !؟برخی که ژست روشنفکرانه به خود می گیرند و کمترین انتظار از آنان گرداندن قلم بر مداری است که مرکز ثقل آن الزامات روشنفکری است نه به حصار کشیدن روشنگری ،اما به نام غرض ورزی!قلم را درفشی کرده اند آغشته به واژه های مسموم بی انصافی و عرض ورزی، تا به هم بدوزند لب و زبانها را و بی رمق کنند ذهن های پویا و زبانهای گویایی که جز روشنگری منصفانه و قرار دادن  امور در مدار خدمت به خلق ، نیتی در پشت قلمهایشان پنهان نشده است .

مگربرای نگارنده یک مطلب تحلیلی انتقادی منتسب به  یک رسانه مستقل که تمامی دریچه های منافع شخصی را بر روی خود بسته است ،غرض ورزی از کدامین منفذ روانه جوهر قلمش می شود تا چالش های رفتاری و عملکردی نماینده ای را با آن عجین نماید ؟

اصلا با وجود تفکیک حوزه های جغرافیای انتخاباتی ،چه تناسب سیاسی یا تعارض منفعتی بین نماینده شریف با نگارنده مطلب وجود دارد تا میرزا بنویسانشان برای  تطهیر رفتارهای خارج از ریل وظایف نمایندگ ،فرافکنی با چاشنی توهم اغراض شخصی پیشه کنند ؟!

نیک میدانیم روشنفکری بدون ملحوظ داشتن الزامات آن یعنی ؛پذیرش آزادی رکن چهارم دومکراسی ،نقد پذیری ،رعایت اصل تفکیک قوا، صرفا ژستی یخی است که با اولین تابش های نور روشنگری آب خواهد شد،پس چه اصراری دارند بر آدم برفی سازی از روشنفکرمآبی در جامعه آلوده به نگاههای متعصبانه و مفلوک ایل و تباری؟!

حال واقعیت ماجرا !

موضوع از این قرار است که این رسانه در مطلبی تحت عنوان حاشیه ای بر یک انتصاب به موضوع انتصاب مدیرکل بهزیستی پرداخته است ،مدیرکلی که حق فرد دیگری بود ،اما پافشاری یک نماینده ورق را به گونه ای دیگر برگرداند.

به هر تقدیر در روز معارفه شاهد از غیب می رسد و‌مدیرکل جدید بهزیستی در سخنانی می گوید تا ساعت هشت صبح روز معارفه از این انتصاب بی خبر بوده است و این خود تیر خلاصی بود بر شایسته سالاری و مدیریت توسعه گرایانه که از منظر دیگری قابل واکاویست!

هر چند این سخنان صرفا میتواند یک ادعا تلقی شود ،چرا که بر اساس ماده هفت وهشت حدود و اختیارات استانداران ،انتصاب مدیران استانی بدون هماهنگی استاندار وجاهت ندارد.

اگر این انتصاب در ساعت هشت صبح معارفه تحمیل شده است ،یعنی بدون مصاحبه وارایه برنامه صورت پذیرفته و هماهنگی لازم هم با نماینده عالی دولت در استان صورت نگرفته است .

خلق این پدیده مدیریتی نه تنها با حدود و اختیارات استانداران در تباین است ،بلکه از اهداف و برنامه های دولت نیز تبعیت نمی کند.

حال دوستان ونردیکان آقای نماینده همین سخنان را مدرک برائت ایشان کرده ،آن را سند مظلومیت نماینده محترم قرار داده اند که وا اسفا! و حاشا وکلا! روح ایشان از این انتصاب بیخبر است و غرض ورزان طماع ! نماینده را با نیش قلم غرض ورزی هدف قرا داده اند و برایشان نسخه انصاف می پیچند ! غافل از اینکه مرگ انصاف را خود رقم زده اند و بوی حلوایش هم  از فرسنگ ها به مشام می رسد !

و این تفسیر رای خود را مستند متقن حکم خویش قرارداده و پای می فشرند بر یک ادعای باطل که  پافشاری نماینده در کار نبوده و یک طرفه به قضا رفته و رای صادر میکنند که رسانه محکوم است به غرض ورزی وبی انصافی !

سمعنا!!پس چنین است !و ما این  سخنان آقای مدیرکل را معیار قضاوت قرارداده و  همین مدیرکل محترم خود بزرگترین گواه و سند زنده برای تغییر یک حکم مدیریتی است !

اصل ماجرا !

مجموعه تصمیم گیری و مدیرگزینی برای بهزیستی با هماهنگی مدیران استان ،پس از رایزنی و مصاحبه به فردی به نام مهردادی از مدیران بهزیستی یه اجماع می رسند.

تا شب معارفه ایشان گزینه نهایی مدیرکلی بهزیستی استان است ،اما با ورود نماینده محترم و پافشاری شبانه ایشان حکم به نام فرد دیگری صادر می شود ،همین مدیرکل محترمی که خود گواهی داده اند تا یک ساعت قبل از معارفه از مدیرکل شدنم خبر نداشته ام!

حال با وجود این اتفاقات قضاوت را به مخاطبین واگذار می کنیم که اولا با وجود قرابت زبانی و نژادی که نگارنده با مدیرکل جدید بهزیستی دارند و دوم اینکه هیچگونه قرابت زبانی ،نژادی ومنطقه ای با گزینه پیشین یعنی آقای مهردادی وجود ندارد ،آیا عامل تعصب یا جانبداری در این مطلب نقشی داشته است ؟کدامین باید به انصاف دعوت شوند ؟رسانه یا نماینده و نزدیکان ایشان ؟!

در پایان این نکته را نیز شفاف و عریان یاداوری میکنیم در حالیکه نماینده محترم با مدیر رسانه و شورای نویسندگان حتی در حوزه انتخابیه اشتراک ندارند ،وقتی تصمیمات ایشان هیچ زیان یا منفعت احتمالی برای شورای نویسندگان ،مدیریت و نگارندگان ندارد و اصولا رقابت انتخاباتی نیز وجود ندارد ،تبیین شود که این واژه غرض ورزی از کجا نشات می گیرد وکدامین کلام و قلمشان را به غرض و لجاجت آلوده اند ؟! رسانه یا نماینده و نزدیکان محترمشان ؟! خود قضاوت کنید. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار