چرا که استاندار ایلام در ماههای اخیر نشان داده است که تحقق شعارها در خصوص رفع دغدغه های اجتماعی از جمله کارآفرینی و کاهش بیکاری را باید در کف شهرک های صنعتی و حیاط صنایع معطل شده جستجو کرد نه در سالن جلسات و افزایش تعداد جلسات تسهیل ودرفع موانع تولید !
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 05 April 2022

تابناک ایلام؛ علی اصغر اسدی ::یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور که بی توجهی و عبور از کنار آن می تواند در آینده به بحران اجتماعی و چالش مهم امنیتی مبدل شود مساله بیکاری است .

معضلی بزرگ که اینک گریبانگیر بخش قابل توجهی از افراد جامعه شده و در پله ای بالاتر از سایر مشکلات معیشتی ودغدغه های خانواده های ایرانی قرار دارد .

هر چند دولت ها به فراخور توان خود اقدامات متعددی را در خصوص اشتغال آفرینی و رفع این معضل مهم اجتماعی در دستور کار قرار داده اند ،اما بدلایل متعدد و شکل گیری موانع گوناگون ،این اقدامات را ابتر و در عمل نتوانسته اند گره کور بیکاری را باز نمایند.

شاید از این منظر و بلحاظ درجه بالای اهمیت آن است که در طول سال های اخیر این موضوع در صدر دغدغه های رهبری معظم انقلاب قرار گرفته و از طریق نامگذاری سال ها ،چراغ راهی را در مسیر برنامه های دولت مردان برای رفع این چالش قرار داده اند.

مع الاسف با وجود اهمیت موضوع ،همانگونه که ایشان در سخنان نوروزی خود به آن اشاره داشتند ،نامگذاری سالها صرفا در سطح اقدامات روتین دستگاهها ،تابلو نوشته های تبریک و سربرگ اداری دستگاهها متوقف شد .

یقینا چنانچه در طول سالیان اخیر دستگاههای مسیول با درک درست از نامگذاری سال ها و عبور از شعارزدگی ،بطور عملی در مسیر عملیاتی شدن شعار از طریق خلق ثروت ،احیای صنایع تعطیل شده و پیش فرض سازی برای خلق شغل گام بر می داشتند ،به جرات می توان ادعا کرد که اینک این دغدغه در پله های پایین تری جای می گرفت.

حال که دولت انقلابی و مردمی شعار عمل گرایی در مسیر تحقق برنامه های خود درحوزه های متعدد از جمله رفع دغدغه های مردم پای در میدان کار گذارده است ،بی توجه به تعلقات سیاسی می توان به تحقق این آمال دیرینه مسیولین ارشد کشوری و مردم امیدوار شد.

اگر تحرکات میدانی و اقدام عملی استاندار ایلام بعنوان سایه دولت در خط مقدم تحقق برنامه ها را بعنوان یک معیار و ملاک موثر در رفع دغدغه های عمومی در حوزه اشتغال و بهبود وضعیت معیشت را تلقی کنیم ،می توان سطح امید برای تحقق این ارزوها و آمال را نسبت به سال های پیش بالاتر مشاهده کرد .

چرا که استاندار ایلام در ماههای اخیر نشان داده است که تحقق شعارها در خصوص رفع دغدغه های اجتماعی از جمله کارآفرینی و کاهش بیکاری را باید در کف شهرک های صنعتی و حیاط صنایع معطل شده جستجو کرد نه در سالن جلسات و افزایش تعداد جلسات تسهیل ودرفع موانع تولید !

بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع موانع تولید و تسهیل بخشی به فرآیند افزایش تولید بعنوان پیش فرض خلق کار در مسیر کاهش معضل بیکاری در استان ایلام بیانگر واقعیت توقف این مهم در جلسات بیشمار فاقد خروجی موثر است .

هرچند در سنوات گذشته در سطح عالی در استان اهتمام به این موضوع مشهود بود و استان از حیث برگزاری جلسات رفع موانع تولید در بین سایر استان ها حائز رتبه بالایی شد ،اما بدلیل حبس مصوبات در پوشه جلسات و تبدیل میزان جلسات به معیاری برای ارزیابی ها ،در عمل تاثیری بر روند افزایش تولید و کاهش بیکاری برجای نگذاشت .

حال استاندار ایلام با درک درستی از مقوله اشتغالزایی ،رویه ای متفاوت تر از قبل را در پیش گرفته و با کشانیدن جلسات رفع موانع تولید و تسهیل بخشی به درون صنایع تعطیل شده ،مسیر درست و واقع بینانه ای را برای قایق آمدن به این مساله نه چندان پیچیده پیش روی صنعت گران و‌دستگاههای متولی گشوده است .

امروز استاندار ایلام بدنبال سلسله اقدامات میدانی برای رفع مشکلات ،جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به درون یک صنعت مهم کشتارکاهی معطل مانده در شهرستان سیروان کشانید.

حسن بهرام نیا با همراه نمودن مدیران دستکاههای مسیول و بانک عامل از نزدیک از روند احداث کشتارگاه صنعتی طیور بخش خصوصی در کارزان بازدید بعمل اورده و سپس در حیاط این واحد تولیدی جلسه ستاد تسهیل را برگزار و از طریق اتخاذ تصمیماتی مهم ، مسیری نو برای رفع موانع پیش روی این واحد تولیدی ترسیم نمود.

بدیهی است عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه که استاندار بر آن از سوی دستگاههای مسئول با تعیین بازه زمانی مشخص تاکید ورزید ،روح را به کالبد بی جان این صنعت مهم تزریق و پویایی در مسیر اشتغال زایی را به منطقه ارزانی خواهد کرد.

اینکه عصر همین امروز استاندار ایلام جلسه شورای اداری را در مهمترین و‌بزرگترین صنعت فعال استان ،یعنی پتروشیمی برگزار کرد،معنایی غیر از این نخواهد داشت که دیگر شعار و تعداد جلسات معیاری برای عملکردها نخواهد بود ،بلکه این خروجی جلسات و لمس آن از سوی مردم است که قابلیت های مدیریتی یک مدیر را نمایان خواهد کرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار