آموزش وپرورش در نظام جمهوری اسلامی که برپایه ارزشهای دینی شکل گرفته است همواره بعنوان رکنی مهم واثرگذار درآموزش وتربیت افراد جامعه از آن یاد شده است ودارای نقشی محوری دراین نظام است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 01 October 2015
آموزش وپرورش در نظام جمهوری اسلامی که برپایه ارزشهای دینی شکل گرفته است همواره بعنوان رکنی مهم واثرگذار درآموزش وتربیت افراد جامعه از آن یاد شده است ودارای نقشی محوری دراین نظام است.
به گزارش تابناک ایلام،ازآنجاییکه دو مقوله آموزش وپرورش باید  درکنار هم وتوامان در خدمت رشد وتعالی ارزشهای انسانی قرار بگیرندوهرکدام نقش مکملی رابرای دیگری عهده دار است لذا  توجه واهمیت به این دوموضوع نیز باید بصورت یکسان در دستور کارقراربگیرد.
بروز هرگونه نقصان وکوتاهی درمقوله پرورش وتربیت ،کارآموزش را با مشکل مواجهه می نماید گرچه ممکن است در کوتاه مدت انسانها درمسیر آموزش به توفیقاتی دست یابند اما نهایتا بدلیل غفلت از پرورش روحی وجنبه های تربیتی انسان ،آموزشها در معرض انحراف قرارخواهند گرفت.
این روزها موضوع ناچیزبودن اعتبارات تربیتی وفرهنگی اموزش وپرورش بعنوان زنگ خطری برای به حاشیه راندن مقوله مهم تربیت وپرورش در آموزش وپرورش تلقی می شود که مدیرکل  آموزش وپرورش استان ایلام نیز برآن صحه گذاشته است .
اعتبارات فرهنگی وتربیتی فقط یک درصداست
مدیرکل اموزش وپرورش ایلام می گوید:از مجموع اعتبارهای ابلاغی به این سازمان تنها یک درصد برای اجرای فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان باقی می ماند.
به گفته علی بیرانوندی علی بیرانوندی "99درصد اعتبار این سازمان صرف پرداخت هزینه های پرسنلی و حقوق و مزایای کارکنان این مجموعه می شود" که این موضوع به معنای نادیده انگاشتن موضوع پروروش در این وزارتخانه حساس وانسان سازاست.
به گفته این مسئول " تنها یک درصد برای سایر فعالیت ها باقی مانده که به هیچوجه جوابگوی نیازهای موجود آموزشی و تربیتی دانش آموزان و مدارس نیست."
بیرانوندی گفت: سرانه دانش آموزی، سرویس های مدارس، هزینه های جاری و غیره با یک درصد باقی مانده اعتبار این سازمان تامین که به هیچوجه جوابگوی حجم نیازها نیست.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام بیان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی این سازمان بیش از پیش به مشارکت و همراهی خانواده ها نیاز داشته که اگرچه اهدا کمک اولیا دانش آموزان به مدارس اجباری نیست ولی نیاز جدی این سازمان محسوب می شود.
وی اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس را برای تقویت روحیه نشاط و استعدادهای غیر درسی آنها مهم دانست و گفت: والدین دانش آموزانی که دارای تمکن مالی مناسب هستند برای توسعه و اجرای فعالیتهای فرهنگی با این دستگاه همراهی کنند.
وی کمبود نیرو را از دیگر نیازهای جدی آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: این اداره کل از نحوه غلط استخدام های گذشته رنج برده و سهمیه ابلاغی جدید استخدامی این سازمان کمتر از 20نفر است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار