معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام:
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: ۱۵۰ نفر بانوی طلبه در حال تحصیل در 5 حوزه‌ علمیه خواهران استان ایلام هستند.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 08 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه رستمی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام با بیان اینکه حوزه علمیه بیشترین نقش را در جهت گام برداشتن به سمت تمدن سازی اسلامی دارد گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر دانش آموخته و در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام بوده‌اند.

وی افزود: زنان و بانوان کشور در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب که آرمان اصلی آن ایجاد تمدن نوین اسلامی است نقش مهمی ایفا می‌کنند و طلاب خواهر هم در درون کانون خانواده و هم در اجتماع تاثیر به سزایی در بر پا داشتن تمدن اسلامی دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام بیان داشت: پذیرش به صورت مجازی و حضوری در مقطع عمومی به صورت تمام وقت، سطح تخصصی به شکل نیمه حضوری در ۱۴ رشته و در سطح چهار به صورت تمام وقت حضوری در ۵ رشته انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سنجش در کلیه مقاطع تحصیلی ۳۱ شهریورماه خواهد بود و حافظین قرآن و دارندگان معدل بالای ۱۸ از انجام آزمون کتبی معاف هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام با بیان اینکه پذیرش در حوزه علمیه در ۱۷ کد رشته در مقطع عمومی، تخصصی و سطح چهار تا پایان شهریور انجام می‌شود عنوان کرد: در استان ایلام امکان تحصیل خواهران علاقمند به فراگیری معارف اسلامی در ۵ مدرسه امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: پذیرش در حوزه‌های علمیه ایلام برای سال ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و همچنین مدارس علمیه خواهران در نقاط مختلف استان آماده پاسخگویی به عزیزان علاقه مند به تحصیل در رشته‌های حوزوی هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان ایلام اظهار داشت: ظرفیت پدیرش در سال تحصیلی جدید در کل استان ۹۰ نفر خواهد بود. 

رستمی خاطر نشان کرد: ملاک پذیرش، سوابق تحصیلی داوطلب و مصاحبه ورودی به منظور سنجش صلاحیت‌های عمومی، توانایی ذهنی و علایق داوطلبان خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام یا به صورت اینترنتی به آدرس paziresh.whc.ir   اقدام کنند یا با حضور در حوزه‌های علمیه خواهران در شهرستان‌های ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و سرابله فرآیند ثبت نام را انجام دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار