اثری دیگر از محمدرضا رستم‌پور؛
مجموعه شعر «خنجری که هنوز می‌چرخد» شامل تازه‌ترین شعرهای «محمدرضا رستم‌پور» شاعر و نویسنده ایلامی به زودی از طرف نشر «سیب سرخ» در نمایشگاه کتاب تهران به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 09 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ این کتاب تازه‌ترین غزل‌ها، رباعی‌ها و سپیدهای این شاعر را در بر می‌گیرد و مضامین اجتماعی و عاشقانه را با خود دارد. پیش از این شش مجموعه شعر مستقل از این شاعر در قالب‌های موزون و سپید از طرف ناشران معتبر کشوری منتشر شده است.

در بخشی از مجموعه‌ی «خنجری که هنوز می‌چرخد» بچه‌های کار نیز دیده شده‌اند و شعرهایی برای این قشر آورده شده است.

موضوع این مجموعه نیز مانند دیگر کتاب‌های شاعر و نویسنده، اجتماعی و عاشقانه است و در چند بخش غزل و رباعی و سپید و شعرهای محاوره تنظیم شده است

رستم‌پور همچنین  یک  مجموعه شعر  کوردی و یک مجموعه شعر کودک را نیز در دست چاپ دارد که مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند

رستم‌پور شاعری دوزبانه است که زبان شعر فارسی و کوردی را به خوبی پیش برده و تاکنون چندین مجموعه فارسی و یک مجموعه کوردی را منتشر کرده است.

دغدغه این شاعر ایلامی همواره اجتماع بوده و حتی در شعرهای عاشقانه و شخصی نیز به مسائل اجتماعی و عمومی پیوند می‌خورد

محیط زیست، کارگران، کودکان کار، مشکلات جامعه، مصائب خانواده‌هایی که از بیماران ناعلاج نگهداری می‌کنند، مشکلات جهان امروز، زنان و دختران ایلامی و عشق از مهم‌ترین دغدغه‌های محمدرضا رستم پور در کتاب‌های پیشین او یعنی از «زبان زخم‌ها»، «نام دیگر نیامدن»، «ضیافت زخم»، «یادگاری با پلنگ مرده»، «لانه ویز»، «خانم فنوباربیتال» و اکنون نیر «خنجری که هنوز می‌چرخد» بوده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار