مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: طرح رتبه بندی معلمان عملیاتی شده و بطور قطع اجرا خواهد شد و مشکلی برای اجرای این طرح در دولت سیزدهم وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 09 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان چرداول اظهار داشت: یک معلم هیچوقت بازنشسته نخواهد شد و تعلیم و تربیت مدیون شهدایی است که نام آوران عرش و گمنامان فرش هستند.

وی تاکید کرد: به فرموده امام صادق(ع) همه جنبندگان عالم برای معلم طلب آمرزش می کنند و جامعه مدیون معلمان هستند تا جاییکه همواره مقام معظم رهبری خواستار توجه جدی به قشر معلم بوده و هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به شرایط جنگ نرم دشمنان با جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: جنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران شکل گرفته و سربازان این عرصه معلمان هستند و قلم و بیان معلم سدی محکم در برابر تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان می باشد.

درویشی اضافه کرد: رشد و اعتلای کشور در گرو توجه به معلمان بوده و باید به سمت برنامه ریز محور حرکت و برای رسیدن به یک نقطه روشن باید یک برنامه منظم با استراتژی دقیق چیده شود.

وی یادآور شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم بهره گیری از نیروهای انقلابی، جهادی و جوانان برای رسیدن به قله تعالی مورد توجه جدی قرار گرفته که استفاده از این ظرفیت ها اولویت مهمی بوده که این مهم از اداره کل استان ایلام شروع کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به بحث مهم رتبه بندی معلمان اشاره کرد و تاکید داشت: موضوع رتبه بندی عملیاتی شده است و قاطبه فرهنگیان از این بسته مهم بهره مند خواهند شد و مدیران در بحث رتبه بندی اولویت ها و امتیازات را لحاظ و انجام می دهند و معلمین مواظب بعضی شیطنت ها باشند.

درویشی همچنین گفت: برای یکسال و نیم ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بحث رتبه بندی لحاظ شده و مشکلی برای پرداخت وجود ندارد و در جلسه مهم هیات دولت در دوشنبه تصویب و نهایی خواهد شد و به فرهنگیان این اطمینان را خواهم داد که مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی به ذکر این موضوع که معلم هیچوقت بازنشسته نخواهد شد افزود: مدیران کل استان ها به جد پیگیر یکسان سازی حقوق بازنشسته ها هستند و این امر با نگاه ویژه دولت سیزدهم محقق خواهد شد.

درویشی نماز در مدارس، امر به معروف، نهی از منکر و زکات را از اصول مهم در آموزش دانست که بر اجرای آنها در مدارس تاکید کرد.

وی به موضوع کرونا و مجازی شدن تعلیم و تربیت دانش آموزان و سختی های این دوره اشاره کرد و بیان داشت: در زمان کرونا مدارس تعطیل نشدند بلکه با روش مجازی تلاش و زحمات فرهنگیان چند برابر شد ، ما مخالف فضای مجازی نیستیم ولی باید این فضا کنترل و ضابطه مند شود زیرا فضای مجازی علیرغم خوبی هایی که دارد آسیب ها و تهدیداتی نیز دارد که باید نظارت شود و مدیران در این خصوص اولیاء را آگاه سازی کنند.

درویشی در ادامه گفت: تفکر محوری و افزایش دامنه تفکر را به بچه ها نشان دهیم و کاری کنیم که در هر موضوعی تفکر واندیشه و مطالعه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تشکر از زحمات همه فرهنگیان اضافه کرد: از نگاه ما همه معلمان نمونه هستند و ۵۰۱ نفر در جلوه های ویژه معلمین شرکت کردند که نسبت به سال گذشته به ترتیب شهرستان ها ۱۱ برابر، استان ۳ برابر و در بحث کشوری ۴ نفر راه پیدا کردند.

فرماندار چرداول نیز در این آیین گفت: معلمان طلایه داران علم، ادب و تربیت هستند که قرآن به قلم قسم یاد کرده و قلم مظهر اعتبار آدمی و ادب است.

سعیدرضا کریمیان ادامه داد: معلم قلم به دست می گیرد و قلم به دست تحویل جامعه می دهد و نتیجه آن ظهور و شکوفایی علم ، ادب و دانایی است.

وی دانایی را بزرگترین سرمایه فرهنگیان دانست و یادآور شد: مطالبات و دغدغه های معلمان به حق است و دولت رئیسی مصمم به پیگیری و رفع مشکلات فرهنگیان است و رتبه بندی این قشر زحمتکش توسط دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

در این آیین از ۴ معلم نمونه شهرستان، جمعی از بازنشستگان و خانواده های فرهنگی شهدا تجلیل به عمل آمد./م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار