مدیرکل امور مالیاتی ایلام؛
مدیرکل امور مالیاتی ایلام از وصول ۷۵ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده شرکت نفت و گاز غرب به منظور توزیع بین شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 09 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید کریمی در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی ایلام، اظهار داشت: موضوع تعیین تکلیف مالیات شرکت ها و پیمانکاران فعال در استان که دفتر مرکزی آنان خارج از استان قرار دارد، به عنوان دغدغه مدیران ارشد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رسانه های استان، همواره از اولویت های اداره کل امور مالیاتی در سالهای اخیر بوده است.

وی افزود: اواخر سال گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی، پایه قانونی موضوع عوارض و مالیات شرکت های بزرگ، تصویب و در اردیبهشت ماه امسال ساز و کار آن تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: ۱۲۵ شرکت در ایلام که دفتر مرکزی آنها خارج از استان است، شناسایی و مکاتبه و برنامه ریزی لازم برای مطالبه مالیات آنها انجام شده است.

کریمی ادامه داد: ماهانه از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، اعتبارات خوبی به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص می یابد و بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، امسال سهم شهرداری ها و دهیاری ها از عوارض افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در قانون قبلی، از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، پنج درصد به صورت مستقیم به خزانه واریز می شد، یک درصد سهم بهداشت و سلامت، و سه درصد آن شامل عوارض بود که بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری و…توزیع می شد؛ که بر اساس قانون جدید، چهار درصد عوارض وصولی، در استان توزیع می شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام بیان کرد: سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، ۷۵۰ میلیارد ریال بین شهرداری ها، دهیاری ها، و فرمانداری های استان توزیع شد که سهم شهرداری ها ۵۱۰ میلیارد ریال و سهم شهرداری ایلام از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

کریمی در ادامه مالیات را تکلیف اجتماعی دانست و بر همکاری شهرداری و شورای شهر در زمینه فرهنگ سازی مالیاتی و آموزش و اطلاع رسانی در این باره تاکید کرد.

شهردار ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه توسعه استان نیازمند همکاری همه جانبه و گذر از بخشی نگری است، بر توسعه خدمات جهت ارتقای رضایتمندی مردم و متقابلاً جلب مشارکت های مردمی برای پیشبرد امور تأکید کرد.

بابک محمدی آوندی با تقدیر از همکاری مجموعه امور مالیاتی استان در زمینه تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی و اختصاص عوارض مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی شهرداری ایلام، عوارض مالیات بر ارزش افزوده می تواند منابع قابل توجهی را در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

وی یادآور شد: توسعه شهر ایلام و ارتقای خدمات رسانی به مردم از اهداف و دغدغه های اصلی ما در شهرداری است که امیدواریم با حمایت مسئولان و از جمله اداره کل امور مالیاتی منابع مالی این برنامه ها تأمین شود.

محمدی آوندی اضافه کرد: در حالی که تمام خدمات و نیازهای شرکتهای بزرگ فعال استان توسط مردم استان صورت گرفته و از طرفی مرکز استان و شهرستان ها را درگیر آلایندگی می کنند، اما متاسفانه مالیات و مزایای حضور این شرکت ها عاید استان نمی شود؛ که امیدواریم با ابلاغ آئین نامه قانون جدید، شاهد تحولاتی در این زمینه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در این نشست، تحقق برنامه های مالیاتی را باعث تأمین منابع مالی توسعه زیرساخت های شهری عنوان کرد و گفت: عواید مالیات به طور غیرمستقیم به خود مردم بر می گردد.

سعید انوری پور یادآور شد: مالیات و شهرداری یک هدف مشترک که همانا توسعه ایلام است را در برنامه خود دارند و همکاری و تعامل این دو دستگاه اجرایی زمینه ساز ارتقای خدمات به مردم است./م

بیشتر بخوانید :
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار