برای نواحی زخمی و تاول‌ زده بدن به طور مثال انگشتان پا، استفاده از باند چسبی یا هر نوع باند نرم دیگری را در نظر داشته باشید و هنگام استفاده، از بستن درست باند اطمینان حاصل کنید.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 10 May 2022

وقتی اسم تاول به گوشمان می‌خورد معمولا به یاد تاول‌ های پا می‌افتیم، درحالیکه تاول ممکن است در هر نقطه از بدن ظاهر شود. کافی است محل تاول جایی باشد که با نقطه دیگری از بدن تماس مدام داشته باشد و ساییده شود، یا حتی زیر سایش مدام لباس باشد.

به گزارش تابناک ایلام به نقل از ایسنا، با خودداری از خراشیدن و خارش پوست می‌توان از بروز تاول جلوگیری کرد اما اگر به دنبال پیشگیری از بروز آن روی پوست هستید، باید قبل از انجام هر پیاده‌روی، دویدن یا هرگونه فعالیت بدنی به ایمنی پوست توجه کنید و اقدام‌های احتیاطی را انجام دهید.

برای گریز از خارش پوست که می‌تواند به تاول منجر شود، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند:

 
 

۱- مراقب پاهایتان باشید

برای جلوگیری از ایجاد تاول روی پاها، بهتر است جوراب‌های ضد رطوبت بپوشید. اگر پوشیدن یک جفت جوراب کمکی نمی ‌کند، برای محافظت از پوست دو جفت جوراب روی‌ هم بپوشید. همچنین باید مطمئن شوید که اندازه کفش‌ها کاملا مناسب پاهاست. کفش‌ها هرگز نباید تنگ یا گشاد باشند.

۲- لباس مناسب بپوشید

وقتی قرار است فعالیت بدنی داشته باشید، لباس‌های گشاد و ضد رطوبت بپوشید. از پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای تنگ خودداری کنید چرا که پنبه عرق و رطوبت را جذب می ‌کند و همین منجر به اصطکاک و ساییدگی پوست می‌ شود که بروز تاول را به دنبال دارد.

۳- از باندهای نرم استفاده کنید

برای نواحی زخمی و تاول‌ زده بدن به طور مثال انگشتان پا، استفاده از باند چسبی یا هر نوع باند نرم دیگری را در نظر داشته باشید و هنگام استفاده، از بستن درست باند اطمینان حاصل کنید.

۴- پودر یا ژل پترولیوم (وازلین) روی نواحی آسیب ‌دیده بمالید

با این کار وقتی دو نقطه از پوست به هم ساییده می‌شود، میزان اصطکاک کاهش پیدا می‌کند.

۵- فعالیتتان را متوقف کنید

اگر در حین انجام فعالیت، احساس ناراحتی یا درد داشتید یا اینکه پوست قرمز شد، ادامه فعالیت را متوقف کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار تاول شوید.

توصیه‌هایی برای درمان تاول پوستی

به هنگام ظاهر شدن تاول روی پوست سعی کنید صبور باشید و آن را به حال خود رها کنید. تاول‌ها معمولا در مدت یک تا دو هفته خود به ‌خود بهبود پیدا میکنند. همچنین لازم است از انجام کاری که باعث بروز تاول روی پوست شده تا قبل از بهبودی کامل خودداری کنید. برای درمان تاول‌های ایجاد شده، متخصصان پوست موارد زیر را توصیه می‌کنند:

۱- تاول را بپوشانید

تاول و زخم ایجاد شده روی پوست را با باند، بسته و لبه‌های باند را به داخل تا کنید تا وسط آن قدری برجسته شود.

۲- از پد استفاده کنید

برای آن‌که زخم تاول‌ها در نواحی تحت فشار مانند کف پا بدتر نشود، می‌توان از پد استفاده کرد. وسط پد شکافی ایجاد کنید و آن را اطراف زخم تاول قرار دهید. بعد از آن زخم و پد را با باند ببندید.

۳- تا جای ممکن از تخلیه تاول خودداری کنید

این‌کار میتواند به عفونت منجر شود. هرچند اگر تاول بسیار بزرگ و دردناک باشد، ممکن است لازم باشد آن را تخلیه کرد. در این صورت میتوان از یک سوزن کوچک که با الکل ضد عفونی شده، استفاده کرد. یک گوشه از تاول را با سوزن سوراخ کرده تا مایع داخل آن تخلیه شود، سپس محل را با آب و صابون شسته و با وازلین چرب کنید. محل زخم را تمیز و پوشیده نگه دارید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در مدت زمان بهبود تاول مراقب علائم عفونت پوست باشید. با مشاهده قرمزی پوست، چرک یا افزایش درد و ورم شدید بهتر است به پزشک مراجعه شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار