دادستان دهلران گفت: آب و فاضلاب موظف است مشکل تصفیه خانه فاضلاب دهلران را در مهلت قانونی ۱۰ روزه رفع کند اقدام نشود، برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد
کد خبر: ۱۰۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ 11 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بهروز جباری در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر دهلران در گت گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متأسفانه رهاسازی فاضلاب به صورت خام و غیر بهداشتی به اراضی پایین دست تصفیه خانه و زمین‌های کشاورزی تهدید جدی علیه سلامت عمومی است.

وی گفت: برابر برسی میدانی و نظر کارشناسان محیط زیست، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی پساب فاضلاب به صورت خام سازی می‌شود که این امر سبب شده که دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کند.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم خط قرمز دادستانی است، بیان کرد: عمده مشکلات تصفیه خانه فاضلاب شهری دهلران با حضور بهداشت درمان، محیط زیست، آب فاضلاب، در محل مورد بررسی قرار گفت و آب فاضلاب ظرف مدت ۱۰ روز آینده باید نواقص موجود و اقدامات لازم بهداشتی در محل تصفیه خانه انجام دهد. برای دادستانی هیچ گونه توجهی پذیرفتنی نیست.

جباری ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولان آبفای شهرستان دهلران به تصفیه خانه پایین دست شهر دهلران، اضافه کرد: شبکه بهداشت، آب فاضلاب و محیط زیست موظفند ظرف مدت ۳ روز آینده نتیجه آزمایش و نمونه گیری از تصفیه خانه فاضلاب شهر دهلران را به صورت مکتوب به دادستانی ارائه بدهند و در صورت عدم ارائه این دادستانی از اختیارات قانونی خود و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی علیه دستگاه‌های مربوطه اعلام جرم خواهد کرد.

جباری ادامه داد: متأسفانه مشکلاتی در سطح شهرستان بخصوص شهر دهلران وجود دارد و تا به امروز برخی وعده‌های مسئولان به مردم برای رفع آنها عملی نشده است.

پناهی جانشین دادستان نیز جباری را در این بازدید همراهی می‌کرد/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار