مدیر بهره‌برداری شرکت پتروشیمی ایلام:
مدیر بهره‌برداری شرکت پتروشیمی ایلام از راه‌اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان فشرده در این مجتمع خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه در فاز نخست ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت اتان فشرده پس از بارگیری در عسلویه و انتقال به پتروشیمی ایلام تخلیه می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 12 May 2022

به گزارش تابناک ایلام، سعید رحیم‌زاده از راه‌اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان فشرده در این مجتمع خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه در فاز نخست ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت اتان فشرده پس از بارگیری در عسلویه و انتقال به پتروشیمی ایلام تخلیه می شود.

وی افزود: این میزان اتان فشرده با فشار ۱۵۰ بار پس از بارگیری در سایت شرکت توسعه و تجهیز پترو ایرانیان واقع در کنگان عسلویه و انتقال از طریق تانکر پس از رسیدن به پتروشیمی ایلام به فشار ۶۰ بار می‌رسد که در ایستگاه مذکور به فشار مورد نیاز که ۱۲ بار است تقلیل داده می‌شود و به واحد الفین ارسال می گردد.

مدیر بهره‌برداری شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه خوراک اتان بیشترین نرخ تولید اتیلن را دارا می باشد افزود: از ۱۰۰ تن اتان فشرده دریافتی، ۷۵ تن اتیلن در ۲۴ ساعت تولید می‌شود.

رحیم‌زاده با اشاره به اینکه شرکت پالایش گاز ایلام ۴۵ تا ۵۵ درصد خوراک مورد نیاز پتروشیمی را تامین می‌کند افزود: پالایشگاه گاز ایلام بر اساس ظرفیت طراحی می بایست ۱۲۰ تن در ساعت خوراک در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌داد.

وی ادامه داد: پتروشیمی ایلام برای جبران کسری خوراک مورد نیاز خود از پتروشیمی‌های بوعلی ۷۰ تن در ۲۴ساعت رافینیت، پتروشیمی پارس ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت پنتان پلاس ، پتروپالایش تکران پارس ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت نفتا، پتروپالایش امیرکبیر ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت نفتا، بهینه‌کاران ۱۰۰ تن در ۲۴ ساعت نفتا، سالار شیمی ۲۰ تن در ۲۴ ساعت ال‌پی‌جی و توسعه و تجهیز پترو ایرانیان ۱۰۰ تن در۲۴ ساعت اتان فشرده دریافت می‌کند.

شرکت پتروشیمی ایلام در ۱۵ کیلومتری ایلام واقع است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار