رییس جهاد دانشگاهی کشور ؛
رییس جهاد دانشگاهی کشور مهم ترین هدف این نهاد را الگوسازی عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از بخش ها نظیر درمان ناباروری، درمان سرطان سینه و زخم های دیابتی، زخم بستر و سلول های بنیادی در دنیا پیشرو و نقش الگو دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 14 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حمیدرضا طیبی در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است و الان گیاهان دارویی متعددی در حال پرورش است.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری و مرکز درمان سینه در استان ایلام آغاز کردیم و با پژوهشکده ابن سینا اصلاح نژاد دام و در زمینه گیاهان دارویی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی مسابقات بین المللی قرآن را برگزار کرده و در حوزه خبرگزاری ها و حوزه آموزش مهارتی کوتاه مدت و عالی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب صنعت و کشاورزی ما متعلق به غرب بود و تلاش غرب این بود ما صرفا مصرف کننده باشیم که با پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام ( ره ) و با حمایت مردم انقلاب شد و ما در همه زمینه های علمی، فرهنگی به پیشرفت رسیدم.

طیبی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی گفت: گروه های پژوهشی زیادی در این نهاد در بخش های فرهنگی و آموزشی کشاورزی (اصلاح نژاد دام سبک و سنگین و گیاهان دارویی) در حال فعالیت هستند.

رییس جهاد دانشگاهی بیان داشت: در زمینه توسعه علمی و فناورانه ( درمان ناباروری درمان سرطان سینه و زخم های دیابتی و زخم بستر و سلول های بنیادی و امروز سلول های درمانی اقدامات خوبی انجام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار