مدیرکل دامپزشکی ایلام؛
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: طرح اصلاح ساختار ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت داروهای بخش دام و طیور ندارد و این اقلام دارویی کماکان با نرخ مصوب گذشته در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 15 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  دکتر رامین پورنجف  اطمینان خاطر داد دامداران و فعالان صنعت دام طیور برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: استان ایلام در زمینه تامین دارو، واکسن و سایر اقلام بیولوژیکی مورد نیاز بخش دام و طیور برای متقاضیان این صنعت مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام تاکید کرد: بازار کالاهایی همچون دارو و واکسن به طور کامل تحت کنترل است و اصلاح نرخ ارز ترجیحی تأثیری در قیمت های این بخش ندارد.

پورنجف با بیان اینکه عمده اقلام دارویی و بیولوژیکی تولید داخل هستند، اظهار داشت: دامداران و مرغداران به هیچ وجه نگران تامین یا افزایش قیمت در زمینه نهاده‌های دامپزشکی دام و طیور نباشند.

وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن میزان تولید و تجربه خروج از دایره مصرف بسیاری از داروها به دلیل پایان تاریخ مصرف، حتی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت با هدف ترغیب دامدار به خرید دارو هم هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام افزود: برنامه‌های واکسیناسیون دام و طیور طبق روال عادی و برنامه گذشته و با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی تداوم می‌یابد.

پورنجف گفت: برنامه رصد و پایش عرضه نهاده‌های دام و طیور در حوزه دامپزشکی همچون گذشته به صورت مرتب در استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه واکسیناسیون راهبردی و غیر راهبردی دام و طیور طبق برنامه پیش‌بینی شده با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی مانند سال‌های گذشته در حال انجام است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار