نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱، توزیع عمده بودجه به صورت متمرکز است و قدرت چانه زنی در جذب اعتبارات نقش تعیین کننده خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 15 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی اکبر بسطامی در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به لزوم تلاش و چانه زنی مدیران اجرایی استان اظهار داشت: با این شرایط، کلان شهرها و استان‌های پرجمعیت روز به روز ثروتمندتر و استان‌های کم وسعت و کم جمعیت فقیر تر از گذشته خواهند شد.

وی با انتقاد از ملاک قرار دادن وسعت و جمعیت در توزیع بودجه بین استان‌ها افزود: تعیین بودجه برای استان‌ها گام اول است و مجموعه مدیریت ارشد استان باید با تمام توان در مسیر جذب اعتبارات عمل نمایند که با توجه به اشرافیت استاندار ایلام در خصوص مباحث بودجه ای، نسبت به تحقق این امر بسیار امیدوار هستیم.

بسطامی تصریح کرد: بودجه استان از سه محل استانی، توازن و نفت تامین می‌شود و نظام بودجه ریزی استانی طی سالیان اخیر نشان می‌دهد که بودجه‌های استانی سریع‌تر از بودجه های توازن و نفت جذب شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان افزود: با لحاظ کردن ضریب محرومیت در توزیع بودجه می‌توان به اجرای عدالت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است امیدوار بود.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل برخی دستگاه‌ها و شرکت‌ها در روند اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: از استاندار تقاضا می شود رسما از مسوولان پتروشیمی ایلام توضیح بخواهد که چرا با وجود

دستورالعمل مصوب مجلس شورای اسلامی سعی در تدوین آیین نامه و دستورالعمل جداگانه برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر وجود دارد.

وی ساماندهی کارکنان دولت را از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم خواند و افزود: تلاش مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت کلیه کارکنان است و با نظر مثبتی که از سوی دولت و مجلس وجود دارد، به زودی شاهد اجرای این طرح به‌عنوان مطالبه بسیاری از نیروهای شاغل در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان نقش اهالی رسانه را در بهبود عملکرد مسوولان تعیین کننده دانست و از مطالبه گری و روشنگری آنان قدردانی کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار