این روزها شهرداری ایلام بمنظور جبران کاستیهای ناشی از قلع وقمع کردن درختان حاشیه خیابانهای شهر قبل از فرارسیدن فصل درختکاری به کاشت درختان جدید درسطح این شهر رویی آورده است طرحی که با کاشت 500اصله درخت در خیابان آیت الله حیدری کلید خورد وقرار است درازای هردرخت قطع شده 20درخت جدید غرس شود
کد خبر: ۱۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 02 October 2015
شهرایلام مدتهاست که از معضلات ترافیکی رنج می برد، معضلات رفت وآمد خودروها دراین شهر که میراث تفکرات غیرکارشناسانه طراحان این شهراست مشکلات فراوانی رابرای شهروندان ومسافرین به وجود اورده است.
مشکلات پدیدارشده ترافیکی دراین شهر کوچک ،بهانه ای شده است که مسوولین شهری برای برون رفت از این مشکلات وسرپوش گذاشتن برزخمهای کهنه آن طرحهایی متعددی رابه مرحله اجرا درآورند
به گزارش تابناک ایلام،یکی از طرحهایی که اخیرا درشهر ایلام در سطح گسترده ای اجرایی شد واتفاقا صدای دوستداران محیط زیست را هم درآورد قطع درختان حاشیه خیابانهابه بهانه تعریض خیابانهای آیت الله حیدری از حدفاصل میدان کشوری تا میدان 22بهمن این شهربود .

اجرای طرحی که باقطع صدهها درخت کهنسال حاشیه خیابانهای سطح شهرکلید خورد ، چهره ای غیر زیبا وبی روح به شهر تحمیل کرد که هیچ سنخیتی با روشهای نوین زیباسازی شهری ندارد.

امااین روزها شهرداری ایلام بمنظور جبران کاستیهای ناشی از قلع وقمع کردن درختان حاشیه خیابانهای شهر قبل از فرارسیدن فصل درختکاری به کاشت درختان جدید درسطح این شهر رویی آورده است طرحی که با کاشت 500اصله درخت در خیابان آیت الله حیدری کلید خورد وقرار است درازای هردرخت قطع شده 20درخت جدید غرس شود.
به ازای هردرخت قطع شده  20درخت کاشته می شود
شهردار ایلام
دراین زمینه گفت: در اجرای طرح ترافیکی جدید شهر ایلام و به منظور تعریض خیابان آیت اله حیدری بیش از 120 اصله درخت در این خیابان قطع شد.
یزدان قبادیان افزود: اکنون و با اتمام کار تعریض به ازای هر درخت قطع شده، 20 اصله درخت در معابر شهری کاشته می شود.
قبادیان ادامه داد: هدف از این کار احیای درختان و فضای سبز حاشیه خیابان آیت الله حیدری شهر ایلام و ترغیب و تشویق شهروندان به کاشت درخت است.
شهردار ایلام تاکید کرد: این 500 اصله درخت از نوع سروناز است که متناسب با عرض معابر ایلام بوده و از حدفاصل میدان 22 بهمن تا میدان شهید کشوری کاشته می شود.
قبادیان یادآور شد: مردم و افکار عمومی باید بدانند که مسوولان استان ایلام بیش از هر چیز دیگری به محیط زیست توجه دارند
برای رفع مشکلات ترافیکی ناگزیر به قطع درختان بودیم

ناصر خوش‌خبر فرماندارایلام هم دراین زمینه گفت : تعریض خیابان آیت‌الله حیدری و ادامه آن به خیابان‌های بالادستی و ... آن در شورای ترافیک مطرح شده و بنا بر کار کارشناسی این طرح اجرایی و در حال تحقق است.

فرماندار ایلام گفت: اجرای طرح تعریض به منظور روانسازی خیابان‌های ایلام بوده و رفع مشکل گره ترافیکی از دلایل اجرایی شدن این طرح بوده است و در حال حاضر خیابان‌های شهر ایلام که نیازمند طرح تعریض است در حال تعریض شدن هستند

فرماندار ایلام با اشاره به قطع درختان معابر اصلی شهر ایلام برای اجرای طرح تعریض گفت: قطع درختان در معابر اصلی برای اجرای طرح ضرورت داشت و ناگریز باید این اقدام صورت می‌گرفت وگرنه طرح تعریض معابر اجرایی نمی‌شد.

وی ادامه داد: مردم در جریان هستند که با اجرای هرگونه کار عمرانی و توسعه‌ای ناچار به قطع درختان شد چون کارهای عمرانی دارای مولفه‌های سلبی و ایجابی است و باید به هردو توجه داشت.

این مسئول اضافه کرد: جایگزینی درختان جدید به جای درختان قطع شده یکی از روش‌های مهم و موثر در اجرای طرح‌های تعریض بوده که این مهم با عنایت شهردار ایلام، استاندار ایلام و دیگر مسئولان استانی اجرایی و محقق شده است.

خوش‌خبر تصریح کرد: خوشبختانه قبادیان شهردار ایلام توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز ایلام و زیباسازی ایلام و مقوله درختکاری داشته که جا دارد از این منظر از تلاش شهردار ایلام تقدیر شود و طی روزهای گذشته نیز در احقاق این مهم با حضور استاندار ایلام، فرماندار ایلام، اعضای شورای شهر و شهردار ایلام کار کاشت درخت در معابر شهر ایلام اجرایی و محقق شد.

تملک عادلانه املاک برای تعریض ضرورت دارد

عبدالنور نیک‌خلق یکی کاز اعضای شورای شهر ایلام درخصوص رفع مشکلات ترافیکی شهرگفت  : کوچک بودن عرض خیابان‌های ایلام که میراث گذشتگان است امروز ایلام را دچار مشکلات فراوانی کرده است که باید این مشکلات رفع شود.

عضو شورای شهر ایلام گفت: مشکلات مالی شهرداری ایلام و فقدان حمایت مسئولان امر در رابطه با تملک مغازه‌های حاشیه معابری که تعریض آنها ضرورت دارد سبب افزایش مشکلات شده است.

وی ادامه داد: شهرداری بدون حمایت دولت امکان تملک این اراضی و املاک را نداشته و روند مشکلات قطعا پابرجا خواهد ماند. خیابان آیت‌الله حیدری از میدان شهید کشوری تا میدان 22 بهمن و ادامه آن تا میدان امام باید تعریض شود.

این مسئول اضافه کرد: از روزهای نخست دور فعلی شورای شهر ایلام طرحی در شهر ایلام با عنوان تعریض خیابان‌ها آغاز شده و این روند به عنوان یک راهکار پیشنهادی ادامه دارد و تا این لحظه تا میدان 22 بهمن اجرایی شده است.

نیک‌خلق تصریح کرد: تنها عیب این طرح کاهش عرض پیاده‌روها و آزار و اذیت مردم بوده که به جزء این طرح راهکار دیگری برای افزایش عرض خیابان‌ها وجود نداشته پیاده‌روها حق مسلم مردم در پیاده‌رویی بوده که به ناچار عرض معابر کم شده است.

عضو شورای شهر ایلام گفت: به واسطه افزایش بار ترافیکی که در معابر شهر ایلام به وجود امده به ناچار وارد اجرای این طرح یعنی کاهش عرض پیاده‌روها و اضافه کردن آن به عرض خیابان‌ها شده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرداری به ناچار وارد اجرای این طرح شده چون قدرت مالی نداشته و بدون بنیه مالی امکان تملک عادلانه ملک‌های حاشیه خیابان‌های شهر ایلام که در طرح تعریض قرار دارند، وجود ندارد

رفع مشکلات ترافیکی ومعضلات شهری ایلام باید با رویکردی کارشناسانه وبهره از گیری از نظرات صاحبان فکر وکارشناسان امر صورت گیرد تا این مشکل بصورت ریشه ای حل شود نه اینکه با اجرای طرحهای موقتی ومقطعی هراز گاهی این زخم کهنه سرباز نماید ودرمان آن هزینه های فراوانی را به شهروشهروندانش تحمیل نماید.

واقعیت امر این است که برای درمان این کهنه زخمی که بر بستر شهر ایلام عود کرده است ،زدن چسب زخم! وتسکینهای موقت کارساز نیست بلکه باید به دنبال راه  چاره ای برای ریشه کن کردن ودرمان قطعی آن بود،درمانی که هم به نفع شهر وهم برای شهروندانش مفیدوکارساز خواهدبود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
خسته نباشید!!!!!!!!!!!!!!!!!''؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
خسته نباشید!!!!!!!!!!!!!!!!!''؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
چرا از درختان بدون خزان استفاده شده این درختان سرو ناز نازی تا صد سال دیگه سایه دار نخواهند شد .کجایید کارشناسان فضای سبز ؟غرس تعدای نهال این همه تبلیغات نیاز نداشت .اگر اعتبار برای تعریض ندارید چرا بیاده روها را حذف کردید ؟زن وبچه مردم از هسته مرکزی چگونه تردد کنند؟این نیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار