مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در تعمیرات اساسی امسال عملیات تخلیه و شارژ مجدد کاتالیست راکتورهای واحد بازیافت گوگرد و ماده جاذب بسترهای نم زدایی واحد بازیابی اتان برای اولین بار بصورت مکانیزه انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 08 August 2022

به گزارش تابناک ایلام، روح اله نوریان اظهار داشت: دوره‌های قبلی، بسترها به روش سنتی تخلیه و شارژ می شدند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکره با شرکت های دانش بنیان، این دوره تصمیم به استفاده از روش تخلیه و شارژ بصورت مکانیزه شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این موضوع از خدمات تخصصی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استفاده شده است، افزود: استفاده از این روش علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی به جهت جلوگیری از پراکندگی گرد و غبار مواد شیمیایی در فضای آزاد در حین تخلیه مکانیزه، عدم نیاز به حضور نفرات در فضای بسته در حین عملیات شارژ بستر و تاثیر مستقیم بر کاهش زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با دوره‌های پیشین را در پی دارد.

نوریان به سایر مزایای مکانیزه شدن این موضوع اشاره و تاکید کرد: توزیع یکنواخت مدیا در لایه‌های مختلف بسترها به دلیل استفاده از روش مکانیزه و سرعت مناسب و بدون وقفه به جهت عدم نیاز به تعویض نفر داخل بستر و با سرعت بارگیری هشت تن در ساعت در زمان شارژ، جلوگیری از تعطیلی دیگر جبهه‌های کاری به دلیل کاهش قابل ملاحظه تولید گرد و غبار در حین عملیات تخلیه و شارژ بسترها و  کاهش زمان تمیزکاری و آماده شدن آنها جهت آغاز عملیات بارگیری و غیره می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: در تعمیرات اساسی امسال، سه بستر نم زدای گاز و ۲ بستر کاتالیستی بازیافت گوگرد به صورت کامل و لایه بالایی یک بستر کاتالیستی دیگر به میزان مجموع ۲۲۰ تن تخلیه و شارژ شدند.

وی از همکاری واحدهای مهندسی، حمل و نقل، بازرسی فنی، انبار، ایمنی، بهره‌برداری و سایر واحدها برای انجام موفقیت‌آمیز این عملیات قدردانی کرد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار