مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام؛
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: برای بهره مندی تمامی روستائیان و عشایر از بیمه سلامت روستائیان ضریب پوشش در روستاها به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 09 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت: چند سالی که طرح سلامت محور در روستاها آغاز شده، طرحی که این روزها روستائیان و عشایر را از نگرانی برای هزینه‌های درمان رها کرده است.

وی گفت: بعد از اجرای طرح بیمه سلامت همگانی توجه ویژه ای به بخش خدمات درمانی در روستاها شد و روستائیان به صورت کاملاً رایگان بیمه خدمات درمانی می‌شوند.

رحیمی افزود: هر چند پیشینه خدمات درمانی روستائیان به ۲۵ سال پیش برمی گردد اما از سال ۹۳ و با آغاز طرح نظام سلامت، بخش درمانی در روستاها تحولی جدی یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: صندوق بیمه سلامت روستائیان و عشایر به عنوان پرجمعیت‌ترین صندوق بیمه‌ای افراد زیادی را تحت پوشش قرار دارد.

وی ادامه داد: حدود ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت رستایی استان ایلام به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و با هدف تحقق ماموریت‌های نظام سلامت در چشم انداز ۲۰ ساله حالا در تمامی بخش‌ها روستائیان می‌توانند خدمات پزشکی و دندانپزشکی را دریافت کنند.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح نیز مادران باردار و زوجین جوان تمامی خدمات درمانی را نیز به صورت کاملاً رایگان دریافت می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: در کنار خدمات پزشکی طرح دارویار نیز در روستاها اجرا شده است، در خدمات دارویی ۷۰ درصد تعرفه‌ها را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند در هر داروخانه روستایی ۴۳۶ قلم دارو باید وجود داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام افزود: برای بهره مندی تمامی روستائیان و عشایر از بیمه سلامت روستائیان ضریب پوشش در روستاها به بیش از ۸۰ درصد رسیده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار