وزیر کشور، صبح امروز به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام به این استان سفر کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 09 August 2022

به گزاش تابناک ایلام ؛ سردار احمد وحیدی وزیر کشور، صبح امروز به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام به این استان سفر می کند.

نشست دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان ایلام به ریاست « حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در خصوص آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های اربعین با حضور معاونین مسئولین ستادی، فرماندار مهران، شهردار مهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین حسینی در استان شب گذشته در محل استانداری ایلام تشکیل شد.

مرز مهران یکی از مهم ترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی است و پیش بینی می شود که در اربعین حسینی سال جاری بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران تردد کنند.

با توجه به فروکش کردن شرایط کرونایی در کشور و عشق و ارادت مردم ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان جهان برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین حسینی پس از دو سال، به طور قطع در اربعین ۱۴۰۱ شاهد حضور گسترده تردد زوار در مرز مهران خواهیم بود و از طرفی نیز با توجه به قرار گرفتن اربعین سال جاری در فصل گرم سال، سایه بان، تامین آب شرب، وسایل خنک کننده، تسهیل در تردد زوار و پیش بینی وسایل حمل و نقل زوار از مهم ترین چالش های پیش روی تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی است.

« حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در چند روز گذشته سفری به کشور عراق داشت که در این سفر با استانداران و مسئولان استان های واسط و کربلا در خصوص تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی و هماهنگی های لازم در مرز زرباطیه عراق دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار ایلام در این دیدارها با ابراز رضایت از تعامل و همکاری مسئولان کشور عراق و استان های واسط و کریلا در ایام تردد زوار اربعین حسینی و فراهم کردن زیر ساخت های لازم، گفت: این همکاری ها، موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زوار می شود.

تکمیل چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران، تکمیل ساخت و احداث سایه بان در پایانه مرزی مهران، ایجاد ایستگاه های آب سرد کن در مسیر تردد زوار در پایانه مرزی مهران، خط انتقال آب به پایانه مرزی، جانمایی موکب ها و ایجاد توقفگاه ها برای استراحت زوار اربعین در استان و فراهم کردن شرایط برای انتقال زوار به مرز و پیش بینی اتوبوس به تعداد کافی از جمله اموری است که به همت مسئولان استان ایلام در دست اقدام است و بنا بر گفته مسئولان استان، بسیاری از طرح های زیرساختی اربعین در استان تا قبل از اربعین ۱۴۰۱ تکمیل و در اختیار زوار قرار خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار