مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام؛
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام اظهار داشت : هم اکنون در مناطقی همچون ایلام ، چرداول و سیروان برای احداث شهرک های صنعتی با کمبود زمین روبرو هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 11 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام, موسی حاتمی افزود : ایجاد شهرک های صنعتی در ایلام از سال ۷۰ شده و دارای هفت ناحیه صنعتی و هفت شهرک صنعتی در سطح استان هستیم.

 وی گفت : تفاوت ناحیه صنعتی با شهرک صنعتی در این است که در ناحیه صنعتی میزان نواحی صنعتی کمتر از ۵۰ هکتار و در شهرک های صنعتی بیشتر از ۵۰ هکتار است ضمن اینکه نواحی صنعتی در داخل استان اما شهرک های صنعتی در هیات دولت مصوب می شود.

حاتمی مطرح کرد : نواحی صنعتی دارای امتیازاتی در حوزه معافیت های مالیاتی است و علاوه بر اینکه در صورت ایجاد نواحی صنعتی ۱۰ سال معاف از مالیات هستند دارای یک سری امتیازات نیز هستند و از سوی بانک های تسهیلات دریافت می کنند.

وی ادامه داد:  هر ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی زون بندی خاص خود را دارد و زون بندی غذایی و شیمیایی در این حوزه قرار می گیرند و هر سرمایه گذاری که فعالیت خود را آغاز کند با دریافت مجوز، شهرک های صنعتی نیز براساس زون بندی خود با توجه نیاز متراژ زمینی و بر اساس آن مجوز شهرک صنعتی زمین موجود را دراختیار سرمایه گذار قرار می دهد.

حاتمی تاکی کر :  چنانچه واحد تولیدی خارج از ناحیه صنعتی کار تولیدی یا کارخانه احداث کند مشکلات عدیده ای دارد، علاوه بر زمینی که باید بصورت نقد خریداری کند باید هزینه های گزافی نیز خرج تامین زیرساخت ها کند در صورتیکه شرک های صنعتی این زمین را بصورت اقساط سه ساله واگذار می کند که کمک خوبی به سرمایه گذار است./ع

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار