مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در قالب پویش صدبازار با توجه به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه در ایام اربعین میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 28 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی از افزایش ۴۰۰ درصدی فروش صنایع‌دستی نسبت به سنوات گذشته در ایام اربعین ۱۴۰۱ در استان خبر دادو

وی افزود : وجود ظرفیت‌های هنری در حوزه صنایع‌دستی این استان محرکی در جذب زائران و گردشگران و رشد میزان خرید آنها از صنایع‌دستی است.

 وی اظهار کرد: ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه فراورده‌های داخلی به ویژه صنایع‌دستی است و در ایام اربعین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی شامل ۱۱۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی در ایلام و دیگر شهرستان‌های مسیر زائران برای عرضه آثار دستی به زائران اربعین برپا شد.

شریفی خاطرنشان کرد :  اکنون ۳۳ رشته فعال صنایع‌دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و ... در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از ۱۳۰ کارگاه فعال استان با حضور بیش از ۱۰ هزار صنعتگتر دارای پروانه تولید در حال تولید است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار