معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان داشت :۱۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور در مراحل ساخت قرار دارد که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 29 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد آیینی مطرح کرد :  ۱۵ هزار واحد تا دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال به میزان قابل توجهی می رسد.

وی اظهار کرد : دولت سیزدهم برای تشویق مردم در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی به منظور نوسازی منازل خود مشوق هایی را در نظر گرفته است.

آیینی ادامه داد :  شورای عالی معماری و شهرسازی شهریورماه امسال یک بسته تشویقی را بدین منظور مصوب کرد و ۱۶ مهرماه نیاز به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت : مردم و بویژه اقشار محروم و کمتر برخوردار می توانند از این بسته تشویقی بهره بگیرند، صدور پروانه در این مناطق تقریبا با تخفیف ۱۰۰ درصدی همراه است، تسهیلات بانکی ارزان قیمت در این نقاط پرداخت می شود که ساکنان این محلات هم می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن و همچنین خط اعتباری ویژه نوسازی بافت های فرسوده استفاده کنند که تا ۱۵۰ میلیون تومان این تسهیلات با بهره صفر درصد ارائه می شود.

آیینی بیان  کرد: بر اساس این مصوبه افراد با هر متراژ و ابعادی می توانند از این تسهیلات استفاده و نسبت به نوسازی واحد خود اقدام کنند.

وی ادامه داد :  ولی اگر این نوسازی به شکل تجمیعی بوده و یا محورهای اصلی بافت باز شود ، ساکنان این محلات می توانند از یک تا ۲ طبقه تراکم تشویقی بیشتر ، سطح اشغال بالاتر و ارائه تسهیلات در زمینه پارکینگ بهره بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار داشت : این بسته تشویقی بدون شک می تواند سازندگان را برای بازسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ترغیب کند و امیدواریم مردم از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار