کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: توده گرد و غبار از عصر امروز به استان ایلام نفوذ می کند و باعث افت کیفی هوا می شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 02 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ احسان احمدی نژاد روز پنجشنبه  اظهار داشت: این توده در کانون های ریزگرد بیابانی عراق تشکیل شده و از عصر امروز وارد استان شده و تا عصر فردا در استان فعال است.

وی ادامه داد: باتوجه به شدت و غلظت توده گرد و غبار احتمال آسیب دیدن گلخانه ها و مزارع از جمله کشتزارهای گل نرگس وجود دارد.

احمدی نژاد در مورد بارش ها نیز توضیح داد: این توده بارشی تا اواخر وقت امروز در استان فعال است و شدت فعالیت آن در مناطق شمالی بیشتر از سایر نواحی است، هرچند دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می گیرد.

وی یادآور شد: بارش باران همراه با برف در مناطق سردسیری و کوهستانی، رعد و برق، خطر صاعقه، مه آلودگی، وزش باد شدید لحظه ای، کاهش محسوس دما از پیامدهای جوی این سیستم است.

وی به رانندگان توصیه کرد با توجه به مه آلودگی هوا و وجود گرد و غبار و تشدید کاهش دید افقی احتیاط لازم در تردد را رعایت کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام در خصوص افت دمای هوا هم گفت: دمای هوای شبانگاهی و صبحگاهی از امشب بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد و یخبندان صبحگاهی رخ می دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار