نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم شهید پرور و سلحشور مهران دین خود را به نظام ادا کرده اند، گفت: برخورداری از مزایای مناطق نفت خیز و گازخیز حق قانونی مردم مرزدار مهران است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 02 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی روز پنج شنبه در جلسه منتخبین و معتمدین شهرستان مرزی مهران با حسن بهرام نیا از استاندار ایلام، اظهار کرد: اعتقاد دارم فاصله مهران آنچه که باشد و الان هست، از متر تا کیلومتر است.

وی ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی و ذاتی قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد، در این راستا نیز برای پیگیری امور مردم ۴ سوال از وزرای نفت در خصوص چنگوله، اقتصاد در خصوص بازارچه های مرزی مهران، چنگوله و چیلات، وزیر نیرو در خصوص سد گُدارخوش و وزیر بهداشت در خصوص نیازهای درمانی این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم شهرستان مهران سد گدارخوش بود که با تلاش همه مسئولان استان در همین هفته جاری و همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی این سد در شهرستان مرزی مهران کلنگ زنی می شود.

بسطامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای طرح توسعه امامزاده صالح (ع) و ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی یادمان سه راه جندالله اختصاص یافته است، ابراز کرد: امسال روستای بلوطستان برای اولین بار گازشکی می شود و راه آن توسعه پیدا می کند، در این خصوص ۵ میلیارد تومان برای روستای بلوطستان و ۵ میلیارد تومان برای چالاب چنگوله و راه های این دو روستا اختصاص یافته است.

نماینده مردم حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اخیرا برای پارک مهران ۵ میلیارد تومان از وزارت نفت بودجه اختصاص یافته است، برای زمین های ورزشی آموزش و پرورش بالغ بر یک میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی مهران حق دارند که مزایای نفت و گاز در این شهرستان بهره مند شوند، گفت: در چند سال گذشته در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، ۲۰ میلیارد تومان برای جاده کمربندی مهران اختصاص یافته است. 

بسطامی با بیان اینکه جاده ایلام به صالح آباد و مهران جزو پروژه های مهم استان به شمار می رود که لازم است هر چه سریعتر این مسیر تکمیل شود، یادآور شد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است کلیه پروژه های استان ایلام از محل اعتبارات تملک دارایی های ۱۴۰۱ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار