رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این استان با راه اندازی بیمارستان رازی به ۲ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 05 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی  اظهار داشت: کلنگ احداث بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی شهر ایلام سال ۸۸ به زمین زده شده و در طول سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات و محدودیت های بودجه تکمیل آن به طول انجامیده است.

وی افزود: طی یکسال اخیر تلاش دامنه داری برای فعال کردن بخش هایی از این مرکز بزرگ درمانی انجام گرفت، بطوریکه هم اکنون ۱۰۰ تخت این بیمارستان در مدار فعالیت قرار گرفته و بتدریج سایر بخش ها نیز راه اندازی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: ایجاد ۱۰ اتاق عمل و اتاق زنان و زایمان در این بیمارستان پیش بینی شده که در صورت تزریق اعتبار مورد نیاز تمامی این قسمت ها راه اندازی می شود.

محمدی تاکید کرد: ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی در استان ۱،۶ درصد است که با تکمیل بیمارستان رازی این مقدار به ۲ درصد خواهد رسید، درحالیکه میانگین کشوری در این زمینه ۱،۶۷ درصد است.

وی اضافه کرد: تعداد تخت های بیمارستانی استان بر اساس شاخص های جمعیتی تعریف شده باید حدود ۷۹۰ تخت باشد که با راه اندازی بیمارستان رازی این تعداد به حدود ۷۵۰ تخت خواهد رسید، بر اساس شاخص های بهداشتی و درمانی باید به ازای هر یک هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تامین کادر درمانی این بیمارستان نیز گفت: بکارگیری نیروهای مورد نیاز منوط به تعیین تکلیف استخدام های جدید وزارتخانه است که در سال آینده انجام خواهد شد و بخشی از این استخدام ها نیز برای بیمارستان رازی ایلام است ولی تاکنون سهمیه استان مشخص نشده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار