مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 06 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: این مدت (ابتدای سال تا پایان دی ماه) ۹۰ هزار و ۹۳۹ تن کالا از پایانه شهید سلیمانی تراتزیت شده که ۶۹ هزار و ۴۶۴ تن به صورت تخلیه در مرز و ۲۱ هزار و ۴۷۵ تن بصورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) خارج شده است.

وی با بیان اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط چهار هزار و ۱۲۵ دستگاه کامیون انجام شده است، افزود: نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ تخلیه در مرز ۶۴ درصد و از نظر ترانزیت خروجی ۴۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به میزان تردد مسافر از پایانه مرزی مهران در سال جاری نیز گفت: پنج میلیون و ۵۷ هزار و ۶۶۴ مسافر ایرانی و خارجی از اول فروردین تا پایان دی ماه سال جاری از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

چشمه خاور ادامه داد: زائران ایرانی ورودی مرز مهران ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۰۹ نفر و خروجی ها از این مرز نیز ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۶۲ نفر بوده است.

وی تاکید کرد: این بازه زمانی تعداد پنج میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۱ نفر زائر تبعه ایرانی از مرز مهران ورود یا خروج داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده ۶۳۳ هزار و ۵۹۳ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۳۱۵ هزار و ۹۴۳ نفر به کشور ورود و ۳۱۷ هزار و ۶۵۰ نفر نیز از مرز مهران خارج شده اند.

چشمه خاور با اشاره به میزان تردد مسافر در بازه زمانی ماه گذشته (دی ماه) گفت: این مدت ۱۸۵ هزار و ۶۸۳ نفر از مرز مهران تردد کرده اند که از این‌ میزان ۱۵۹ هزار و ۹۳۰ نفر ایرانی و ۲۵ هزار و ۷۵۳ نفر نیز مربوط به اتباع خارجی بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار