رئیس پلیس راهور استان ایلام اظهار داشت : به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً استفاده از تلفن همراه در دستور کار ویژه پلیس راهور این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 22 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی احمد شاوردی افزود :  به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً استفاده از تلفن همراه در دستور کار ویژه پلیس راهور این استان قرار گرفت.

وی  گفت : استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح می‌باشد که برابر ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن به هنگام رانندگی ممنوع می‌باشد.

سرهنگ شاهوردی ادامه داد :  استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی امکان عکس العمل به موقع و مناسب راننده را در پشت فرمان از او می‌گیرد و انجام این تخلف در هنگام رانندگی برای رانندگان خودرو‌های شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان ناوگان عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

وی مطرح کرد :  در این طرح با تخلفات حادثه ساز دیگر مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت بصورت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و ... نیز برخود قاطع و بدون اغماض خواهد شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار