مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پیامی فرا رسیدن روز جهانی آب را گرامی داشت.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 23 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه، پیام محمودرضا شهلایی مدیرعامل به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی آب به شرح زیر است:
"و جعلنا من الماء کل شیء حی"
روز جهانی آب ایده ای بود که در سال 1992، در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو برزیل رسماً مطرح شد. این روز در همه جای دنیا همه ساله در 22 مارس (دوم فروردین ماه) گرامی داشته می شود. با توجه به قرار گرفتن روز جهانی آب با تعطیلات نوروز در ایران، 13 اسفندماه به عنوان روز ملی آب نامگذاری شده است؛ این روز بر اساس تقویم ایران باستان، روز نوروز آب و رودخانه ها بوده است. به بیانی ساده تر در ایران باستان خیلی بیشتر اهمیت آب و روز آب دیده شده است چرا که ایرانیان می دانستند در فلاتی خشک و نیمه خشک زندگی می کنند و باید با شرایط آن سازگار شوند. قنات شاهکار مهندسی ایرانیان برای استفاده پایدار از منابع آب است.
22 مارس مطابق با دوم فروردین ماه به عنوان «روز جهانی آب» نامیده شده و همه ساله شعاری از سوی بخش آب سازمان ملل برای این روز تعیین می شود. امسال نیز روز جهانی آب با نام « به سهم خود تغییری را ایجاد کن که می خواهی شاهدش باشی » نامگذاری شده است که نشانگر مسئولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه فارغ از وظایف دولت‌هاست که بدون همراهی آنان، آینده ای برای حل بحران آب متصور نخواهد بود.
در نسخه ایرانی، شعار روز جهانی آب به این شکل اعلام شده است:
« شتاب در تغییر برای حل بحران آب »
این تفسیر در نوع خود بر دو عبارت اصلی...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار