مدیرکل هواشناسی استان ایلام؛
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش های ثبت شده در استان از اول مهر تا پایان اسفندماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ 23 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیروس نادری زرنه روز پنجشنبه اظهار داشت: ۲۵۵.۵ میلیمتر میانگین دریافت نزولات جوی استان در نیمه اول سال آبی جاری طی بازه زمانی اول مهر تا ۲۹ اسفند بوده است.

وی افزود: این میزان بارش نسبت به میانگین بلند مدت با ۲۹۹.۹ میلیمتر ۱۴.۸ درصد کاهش نشان می دهد، اما در مقایسه با بارش های سال گذشته به مقدار ۱۲۳.۵ میلیمتر بارش های امسال ۱۰۶.۵ میلیمتر افزایش نشان داده است.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: میزان تامین آب منابع آبی از جمله دریاچه پشت سدها در نیمه اول سال ۶۵.۳ درصد بوده است.

نادری زرنه به روز جهانی هواشناسی اشاره کرد و ادامه داد: ۲۳ مارس برابر با سوم فروردین ماه روز جهانی هواشناسی نام گذاری شده و امسال "آینده وضع هوا، اقلیم و آب در گذر نسل ها" برای شعار سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی هواشناسی اعلام شده است.

وی یادآور شد: تغییر اقلیم و بحران آب از جمله چالش های اصلی عصر کنونی است و چگونگی پاسخ دهی به این چالش ها آینده کره زمین و نسل بعدی را تعیین می کند ، انتخاب این شعار از سوی سازمان جهانی هواشناسی شتاب در تغییر برای حل این چالش است.

به گفته مدیرکل هواشناسی ایلام باتوجه به اینکه حداقل نیمی از بلایای طبیعی مربوط به آب است و رخداد پدیده های جوی نظیر سیل، افزایش خشکسالی های پی در پی، تغییرات اقلیمی و آب شدن یخچال های طبیعی نیز منجر به تنش آبی بیشتر می شود ، بنابراین نحوه مدیریت و تعادل بین منابع و مصارف آب و همچنین شیوه اجرای برنامه ها در مقابل بحران ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نادری زرنه افزود: سازمان هواشناسی با پیش آگاهی از وضعیت های مخاطره آمیز جوی در جهت حفاظت از جان و مال مردم در برابر بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست، افزایش رفاه و آسایش اجتماعی نقش بزرگ و موثری را در جامعه ایفا می کند./م

برچسب ها: هواشناسی ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار