امروز استاندار ایلام در سخنانی با شناسایی این نکته منفی در سفرهای شهرستانی دستور مناسبی را برای اصلاح شیوه سفرهای شهرستانی صادر کردند که ضمن قدردانی از نگاه ایشان پیشنهادات ذیل برای اصلاح شیوه سفرهای شهرستانی ارائه می گردد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 27 March 2023

تابناک ایلام ::سفرهای شهرستانی استاندار ایلام را باید نقطه عطفی در مدیریت استان قلمداد کرد، چرا که ارتباط بدون واسطه با مردم ،حضور میدانی برای شناسایی کاستی ها و هدفمند شدن تخصیص اعتبارات خروجی برجسته این سفرها به حساب می آید.

خروج مدیران از اتاق های مدیریتی ،ارتباط مستقیم مردم با مسولین و همچنین شناسایی میدانی نیازمندیهای هر منطقه و تخصیص هدفمند اعتبارات از اهداف سفرهای شهرستانی است که در سال گذشته بدرستی از سوی مدیریت ارشد استان عملیاتی شد.

اما لازمه نتیجه بخش بودن این سفرها ،بازخوردیست که از حضور مدیریت ارشد استان و دستگاههای اجرایی استان حاصل می شود .

در سال گذشته استاندار ایلام در راستای تحقق این هدف که رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد آنان به حاکمیت در راس آن قرار داشت ،برنامه های قابل قبولی را در سطح شهرستان ها در دستور کار قرار داد به گونه ای که در طول سال گذشته متوسط سه بار در هر شهرستان حضور یافت .

اما با وجود اثربخشی و رضایتمندی حاصل شده از سفرهای شهرستانی ،برخی حاشیه ها می‌تواند نکات مثبت این سفرها را به محاق برده و با سایه انداختن برآن ،آثار ارزشمند آن را تحت شعاع خود قرار دهند.

از آنجائیکه در سفرهای شهرستانی استاندار، معاونین و مدیران کل استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان نیز ایشان را همراهی می کنند ،بخودی خود شکل گیری کارناوالی خودرویی را بدنبال دارد که می تواند در کنار تحمیل هزینه ،حاشیه هایی را نیز رقم زند

در این سفرها گاها مشاهده می شود ، معاونین استاندار، مدیران کل استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی بصورت تک سرنشین کاروانی خودرویی را تشکیل می دهند که این موضوع گاها زمینه ساز شکل گیری حاشیه هایی برای این سفرها شده است.

امروز استاندار ایلام در سخنانی با شناسایی این نکته منفی در سفرهای شهرستانی دستور مناسبی را برای اصلاح شیوه سفرهای شهرستانی صادر کردند که ضمن قدردانی از نگاه ایشان پیشنهادات ذیل برای اصلاح شیوه سفرهای شهرستانی ارائه می گردد.

اول اینکه استاندار ،معاونین و مدیران کل استانداری ترجیحا از یک یا دو خودرو استفاده نمایند .

دوم، مدیران کل دستگاهای اجرایی مرتبط با سفر به شهرستان ها عزیمت نموده و مدیرانی که حضورشان در سفر الزامی نیست در محل کار خود حضور داشته باشند .

سوم ،مدیرانی که حضورشان در جلسه شورای اداری الزامی است ،صرفا در زمان برگزاری جلسه در محل تعیین شده حضور یابند

چهارم ،برنامه ریزی شود در سفرهای شهرستانی هر سه یا چهار مدیرکل دستگاه اجرایی که حضورشان در سفر الزامیست با یک خودرو به سفرها اعزام یا الزاما از یک خودرو عمومی برای ایاب و ذهاب مدیران کل بهره گیری شود.

پنجم ،مدیرانی که حضورشان در سفر ضرورت ندارد و احیانا موضوع مصوبات جلسه شورای اداری به آنان ارتباطی پیدا نمی کند در سفر استاندار را همراهی نکنند.

ششم ،مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان هم الزاما با دو یا سه خودرو استاندار را همراهی نمایند ،چرا که مشاهده می شود مدیران شهرستانی نیز هر کدام با خودرو سازمانی خود در سفر حضور می یابند.

بدیهی است با اصلاح شیوه سفرهای شهرستانی و کاهش حجم خودروها، در کنار کاهش هزینه ها ،بخش قابل توجهی از حواشی نیز حذف و تیر این سفرهای موثر بدرستی بر هدف خواهد نشست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار