مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: صادرات سال گذشته این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۱۱ و از حیث ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 28 March 2023

رسول کوهستانی پزوه، مجموع صادرات سال گذشته این استان را ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۲۸۹ هزار دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به ۸۱۳ قلم کالای صادراتی استان افزود: عمده محصولات صادراتی استان شامل چُدن آهن و فولاد معادل ۶۳۶ میلیون دلار با سهم ۴۲ درصد، محصولات پتروشیمی معادل ۲۲۷ میلیون دلار با سهم ۱۵ درصد، محصولات لبنی معادل ۱۳۲ میلیون دلار با سهم ۹ درصد، فرش ماشینی و دستباف معادل ۱۲۱ میلیون دلار با سهم ۸ درصد و محصولات ناشی از آهن و چُدن معادل ۱۰۹ میلیون دلار با سهم ۷ درصد بوده است.

کوهستانی پزوه، تعداد کشورهای هدف صادرات استان اصفهان را ۹۲ کشور و ارزش این صادرات به کشور عراق را ۵۹۰ میلیون دلار با رشد ۳ درصد، پاکستان ۲۷۵ میلیون دلار با رشد ۶۱ درصد، ترکیه ۱۶۰ میلیون دلار با رشد۱۱۰ درصد، امارات متحده عربی ۱۰۲ میلیون دلار با کاهش ۱۱ درصد و افغانستان ۹۱ میلیون دلار با کاهش ۲۷ درصد کاهش اعلام کرد.

وی با اشاره به پنج مبدا گمرکی استان گفت: یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار از صادرات استان از طریق گمرک اصفهان معادل ۸۵۳ میلیون دلار، ۳۹۹ میلیون دلار از طریق گمرک کاشان، ۲۰۶ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی شرکت ذوب‌آهن، ۶۵ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه و بالاخره ۹ میلیون دلار از طریق گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار