رانندگی در باران و در واقع خیابان و جاده‌های لغزنده و خیس، یکی از عوامل مهم تصادفات محسوب می‌شود؛ بنابراین ایمنی رانندگی در باران بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:رعایت نکات ایمنی رانندگی در باران و جاده‌های لغزنده می‌تواند شما و همسفرانتان را از مواجهه و بروز خطرات بزرگ مالی و جانی در هنگام رانندگی در باران، حفظ کند.
ابوذر کشاورزی افزود:پرهیز از رانندگی کردن در هنگام بارندگی و در شرایط جوی نامساعد برای همه امکان پذیر نیست و این کار در عین حال می‌تواند خطرات و تبعاتی را نیز در پی داشته باشد که دانستن برخی نکات ایمنی در این زمینه می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از حوادث رانندگی در چنین شرایطی موثر واقع شود.

وی ادامه داد:بارندگی موجب لغزندگی جاده‌ها و در نتیجه از دست دادن کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده می‌شود که همین امر احتمال بروز حوادث مختلف رانندگی را افزایش می‌دهد.

کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:توصیه‌ها و نکات ایمنی رانندگی کم خطر در هنگام بارش باران شامل موارد زیر است:

بهتر است در شرایطی که هوا بارانی است تا حد امکان از رانندگی پرهیز کنید و در همان جایی که هستید، بمانید.

سرعت خود را کاهش دهید؛ در هوای بارانی ترافیک جاده‌ها و خیابان‌ها سنگین‌تر می‌شود و رانندگان باید این موضوع را بپذیرند و با کاهش سرعت وسیله نقلیه خود به کاهش خطرات احتمالی کمک کنند.

فاصله مناسب با وسایل نقلیه دیگر را رعایت کنید؛ در هنگام رانندگی به ویژه در هوای بارانی، فاصله مناسب و ایمن با دیگر وسایل نقلیه به ویژه آن‌هایی که جلوی شما هستند، را رعایت کنید؛ این کار به شما امکان می‌دهد زمان بیشتری برای واکنش نشان دادن نسبت به اتفاقات احتمالی داشته باشید.

چراغ‌های وسیله نقلیه خود را روشن کنید؛ علاوه بر روشن بودن برف پاک کن‌های شیشه جلو، چراغ‌های وسیله نقلیه نیز باید روشن باشند؛ چراغ‌های جلو می‌توانند به افزایش دید شما در هنگام بارش باران کمک کند.

از عبور و توقف در مناطقی که امکان وقوع سیل در آن وجود دارد، خودداری کنید؛ اگر قصد رانندگی در هوای بارانی را دارید از جاده‌ها و خیابان‌هایی که احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل دارند، دوری کنید و مسیر دیگری را برای عبور انتخاب کنید.

در خطوط میانی رانندگی کنید؛ آبگرفتگی بیشتر در خطوط بیرونی و کناری جاده یا خیابان رخ می‌دهد، بنابراین در صورت امکان در خطوط میانی رانندگی کنید.

اگر شرایط جوی در حال بدتر شدن است در نقطه‌ای امن که خطر آبگرفتگی ندارد، توقف کنید.

از حرکات ناگهانی هنگام رانندگی پرهیز کنید؛ حرکت، ترمزگیری و شتاب گیری ملایم در جاده‌های خیس و لغزنده، مناسب‌ترین توصیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار