کد خبر: ۱۰۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 28 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن کتاب "هادیان الهی وحکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر" به نویسندگی "عین‌اله اسماعیلی‌پور استخرپشتی" به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر شد و در دسترس فرهیختگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

این مجموعه ارزشمند در راستای ترویج معارف دینی و علوم قرآنی و سیره‌ی انبیاء(ع) و امامان معصوم(س) و تاریخ بشریت از ابتدای خلقت تا کنون در دو فصل و هشت بخش گرد‌آوری شد.
در فصل اول به موضوع هادیان الهی در طول تاریخ بشر می‌پردازد که این فصل از 5 بخش تشکیل شده است. در بخش اول به مبحث زمين قبل از هاديان الهي یعنی دوران قبل از هبوط حضرت آدم(ع) بر روي کره زمین و در بخش دوم به گروه اول هاديان الهي یعنی دوران نبوت انبياء اشاره دارد که در این بخش اسامی 150 پیامبری که نامشان در قرآن کریم و سایر کتب مقدس و منابع دینی ذکر شده است پرداخته می‌شود و در بخش سوم به گروه دوم هاديان الهي یعنی دوران امامت امامان معصوم(ع) تا قبل از غيبت امام زمان(عج) می‌پردازد که در این بخش به معرفی امامان معصوم(ع) و خلفای آن دوران و نیز مدت زمان امامت و مشکلات پیشروی امامان معصوم اشاره می‌شود و بخش چهارم گروه سوم هاديان الهي یعنی دوران مرجعيت ديني می‌باشد که در این بخش بعد از غیبت صغرای امام زمان(عج) به معرفی نوابی که رابط بین امام زمان(عج) و شیعیان بودند پرداخته می‌شود و همچنین بعد از غیبت کبرای امام زمان(عج) به معرفی مجتهدین معروف از سده‌ی اول تا سده‌ی پانزده هجری قمری اشاره می‌شود و در بخش پنجم به مبحث دوران ظهور و حضور مجدد امام زمان(عج) و ظهور قيامت پرداخته می‌شود و همچنین در این بخش به موضوعاتی نظیر: زمان ظهور، یاران امام زمان(عج) و مدت زمان حکومت واحد جهاني مهدي موعود(عج) مطالب فاخری ارائه می‌شود.

در فصل دوم موضوع حکومت‌هاي ديني در طول تاريخ بشر را بررسی می‌کند که این فصل از 3 بخش تشکیل شده است.
در بخش اول به موضوع حکومت ديني از ابتداي خلقت تا پيامبر اسلام(ص) و با مباحثی نظیر معرفی حکومت‌های دینی، حکومت‌هاي ديني که توسط پيامبران تشکيل گرديده‌اند، اولين حکومت ديني در جهان بعد از خلقت انسان و پيامبراني که بعد از حضرت آدم(ع) تشکيل حکومت دادند و يا صاحب قدرت بودند اشاره می‌شود.
در بخش دوم به موضوع حکومت‌هاي ديني بعد از پيامبر اسلام(ص) می‌پردازد که در این بخش به حکومت‌های خلفای راشیدین، حکومت‌هايي که به نام اسلام تشکيل شد ولي انحراف در حکومت ديني داشتند، حکومت‌هايي که ادعاي ديني و مذهبي داشتند و همچنین به معرفی حکومتي که با شعار دين اسلام و مذهب شيعه تشکيل شد (جمهوری اسلامی ایران) و نیز آخرين حکومت ديني در جهان چه زماني خواهد بود اشاره می‌شود و در نهایت در بخش سوم به مجموعه عوامل انقراض حکومت‌هاي ديني در طول تاريخ می‌پردازد.

این مجموعه برای نویسندگان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه معارف دینی و علوم قرآنی، تاریخ انبیاء و مورخین که تاریخ بشریت را بر اساس ظهور هادیان الهی بر روی زمین ارزیابی نمایند منبعی معتبر و ارزشمندی می‌باشد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۱۱۵۷۹۱۹۴ آقای عین‌اله اسماعیلی‌پور و 09116346157 مرکز پخش انتشارات درسا قلم (احمد خدادی) تماس حاصل نمایند.
شایان ذکر است از نویسنده این اثر کتاب "سهم روستای ما در دفاع مقدس" در سال ۹۶ توسط این انتشارات چاپ و روانه بازار نشر شد و همچنین اثر فاخر دیگری از مولف کتاب به نام "روستای استخرپشت در جغرافیا و تاریخ هزار جریب نکا" در دست اقدام می‌باشد که در حال حاضر این اثر در مرحله‌ی اخذ مجوزات لازم از خانه‌ی کتاب، کتابخانه‌ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار