دیده‌بان لشکر حضرت امیر(ع)«حاج حسین عباسی‌تبریزی» امروز بر روی شانه‌های مردم تشییع شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 29 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ روز سه شنبه ۸ فروردین، مردم و همرزمان دیده‌بان لشکر حضرت امیر(ع)«حاج حسین عباسی‌تبریزی» بر روی شانه‌های مردم شهر ازمیدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن تشییع شد.  

سردار "اله‌نور نورالهی"، مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع)، در این مراسم اظهارکرد: جوانان ایرانی همچنانکه در عرصه نظامی به خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها رسیده‌اند، در صورت ورود تفکر جهادی و ارزشی به عرصه اقتصاد نیز خواهند توانست کشور را بی‌نیاز کنند.

وی افزود: توانایی فرزندان برومند ایران زمین در دستیابی به فناوری طراحی و تولید موشک، نقطه عطفی در معادلات نظامی شناخته شده و بنابر سخنان فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا ۱۰ سال آینده نیز این توانایی در جهان ممتاز و دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی همچنین به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین عباسی تبریزی اشاره و اضافه کرد: این شهید والامقام به معنی واقعی کلمه پرورش یافته مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) بود و آن را در سراسر دوران زندگی الهی و معنوی خود به نمایش گذاشت.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: شهید عباسی تبریزی در دوران دفاع مقدس به طور مداوم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و بارها مجروح شد. مجروحیت اصلی ایشان نیز در سال ۶۷ به وقوع پیوست. در طول ۳۵ سال گذشته همواره در بیمارستان‌های مختلف و یا در منزل بستری بود، ولی هیچگاه از آرمان‌های خود که همانا خط سرخ شهدا بود، دست نکشید و بالاخره به همرزمان شهیدش پیوست.

نورالهی اخلاص، تعبد، خوش خلقی، مهربانی را از ویژگی‌های ممتاز شهید عباسی تبریزی برشمرد و اظهار کرد: ساده زیستی این شهید نیز شهره عام و خاص بود.

شهید حسین عباسی تبریزی اول مهرماه سال ۱۳۴۴ در منطقه هرمزآباد شهرستان مهران دیده به جهان گشود.

هنگام شروع جنگ تحمیلی ۱۵ ساله بود که با وجود سن کم و جثه کوچک به صف رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی پیوست و در دوران دفاع مقدس دیده‌بانی لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) را بر عهده داشت.

شهید عباسی تبریزی در عملیات های والفجر پنج ، والفجر هشت ، والفجر ۱۰ ، کربلای یک ، کربلای پنج ، نصر چهار و نصر هشت حضور داشت.

این شهید والامقام در عملیاتی های متعددی مجروح شد ولی سال ۶۷ حین ماموریت بر اثر اصابت ترکش به جمجمه مجروح و ماه ها در حالت کما بسر برد و پس از آن جزء جانبازان ۷۰ درصد بشمار می رفت.

این شهید والامقام سرانجام روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ پس از تحمل سال ها رنج مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار