معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به نیاز استان ایلام به تجهیزات پزشکی، گفت: ۱۶ تخت به بخش دیالیز بیمارستان رازی شهر ایلام اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 30 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرام کارگر  اظهار کرد: استان ایلام نیازمند تجهیزات بیمارستانی در بخش‌های مختلف است که با توجه به افزایش بیماران دیالیزی،  تخت‌های دیالیز در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر تحت حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام هستند، افزود: برنامه اصلی داشنگاه علوم پزشکی استان، توسعه و تجهیز بخش دیالیز در تمامی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان شهید مصطفی خمینی و رازی شهر ایلام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: قبلاً دستگاه‌های دیالیز خارجی بودند، ولی الان ساخت این دستگاه‌ها داخلی شده است و مشکلات سال‌های قبل را ندارند.

وی ادامه داد: قبلاً دستگاه‌های دیالیز داخلی سالی چندبار دچار مشکل می‌شدند ولی الان دیگر مشکلات سال‌های گذشته را ندارند.

کارگر با اشاره به اینکه ظرفیت راه اندازی مرکز دیالیز در بیمارستان رازی وجود دارد، افزود: خوشخبتانه دستگاه اصلی مرکز دیالیز بیمارستان رازی خریداری شده و از ۱۶ دستگاه دیالیز، هفت دستگاه از طریق وزارتخانه خریداری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد مشکلات تخت دیالیز در شهرستان‌های استان، افزود: تمامی شهرستان‌های استان دارای بخش دیالیز هستند و در صورت نیاز تخت دیالیز اضافه می‌شوند./م

۲۲۰ بیمار دیالیزی و ۱۸۰ نفر بیمار پیوند کلیوی در استان وجود دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار