انصاف حکم می کند، در کنار اینکه بی پروا عملکردها به بوته نقد کشانیده می شوند ،چشمانی هم برای دیدن تلاش های استاندار وجود داشته باشد
کد خبر: ۱۱۰۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 01 June 2023

تابناک ایلام:: این روزها موضوع اشتغال و اجرای طرح های استان به موضوع گفتمان طرفدارن دولت در استان و منتقدین تبدیل شده است ، واین بهانه ای شد برای طرح و پردازش یک موضوع!

منتقدین بر این باورند که برخی دستگاههای اجرایی با آمار سازی مدیر ارشد استان را دور زده و سعی در بزرگنمایی عملکرد خود دارند درحالیکه تغییری در وضعیت ایجاد نشده است .

از سویی نیز استاندار مدیر ارشد استان است و بر اساس یک ساختار تعریف شده ،آمار و گزارشات دریافتی از مجموعه های تحت مدیریت را مبنا قرار داده و بر اساس آن وضعیت را تشریح می کند

در مقوله اشتغال که این روزها هم منصفانه این است که اعلام کنیم، هم استاندار حق دارد براساس آمار و مولفه های اعلام شده رتبه کسب شده را در سطح کشور بعنوان یک موفقیت اعلام نماید.

هم منتقدین حق دارند که وقتی می بینند دو مرجع رسمی آمار یعنی آنالیز صورت گرفته از سوی دولت در خصوص تحقق ۲۷۷درصدی اشتغال و آمار منفی مرکز آمار در خصوص اشتغال در ایلام را بعنوان یک شبهه از مسولین مطالبه کنند.

چون طبیعی است که تناقض اعلام شده از سوی دو مرجع رسمی درباره یک موضوع مهم نظیر اشتغال برایشان سوال باشد و مراجع رسمی هم به جای استفاده از واژه تخریب بهتر است شفاف سازی را در دستور کار قرار دهند

اما این وسط موضوعی هم وجود دارد که تناقض آماری ، ضعف دستگاه اجرایی و حتی عدم همراهی دستگاه زبر مجموعه از توان لازم برای نادیده گرفتن آن برخوردار نیست.

موضوعی تحت عنوان پای کار بودن و تلاش شبانه روزی استاندار ایلام برای تحقق برنامه ها و بهبود شرایط استان در حوزه های گوناگون و پیشبرد طرح های موثر در توسعه همه جانبه استان !

انصاف حکم می کند، در کنار اینکه بی پروا عملکردها به بوته نقد کشانیده می شوند ،چشمانی هم برای دیدن تلاش های استاندار وجود داشته باشد .

در کنار نقد منصفانه و ارائه راهکار و حتی گاها زیر سوال بردن بخشی از رفتارها و عملکردها ، وقتی پای انصاف به میان آید ،صرفنظر از تفاوت دیدگاه‌ها باید نکات مثبت و برجسته هم دیده شده و برای مردم تشریح شوند

وقتی شخص ناظر ،در میدان بودن یک مدیر تلاش ها ،تعصب و پای کار بودن آن و بهره گیری از تمام مولفه های مدیریتی را نظاره گر باشد ،نباید هیچ دلیلی مانع از تبیین آن شود!

جایی مدیری از تمام توان خود برای تحقق امری بهره گیری می کند، از ظرفیت هایش برای عملی شدن طرحی استفاده می کند و دریک کلام کم فروشی در مختصات کاری او دیده نمی شود ،اما عوامل بیرونی در تحقق و پیشبرد آن هدف مانع ایجاد می کند و یا باعث کند شدن روند پیشرفت می شود‌

اینجاست انصاف حکم می کند ،تلاش ها ،موانع و میزان توفیقات یا دلیل عدم توفیقات با هم دیده شود و پیش روی مردم ترسیم شود .

مردم باید بدانند که استاندارشان از هیچ کوششی برای تحقق آمال آنان و بهبود شرایط موثر در زندگیشان فرو گذار نبوده ،اما برخی عوامل مانع از تحقق آن شده است ،اینجاست این دانستن مانع از شکل گیری یاس و یا خدایی نخواسته ترسیم وجه منفی از کارکردهای مدیریتی خواهد شد

امروز ما شهادت می دهیم که با وجود نقدهایی که بر شیوه رفتار و مشی مدیریت بسیاری از مدیران استان وجود دارد ،با وجود حضور مدیرانی که صندلی مدیریت حقشان نیست اما استاندار ایلام تلاشگر است و از هیچ کوششی برای تحقق توسعه استان فروگذار نیست .

استاندار ایلام شب و روز نمی شناسد و تمام دغدغه و ابزار خود را برای بهبود شرایط و تحقق طرح های استان بکار بسته و کم فروشی نکرده اند حال اگر مسائل یا افرادی در سنگ اندازی و چوب لای چرخ کردن دخیلند، بر ایشان حرجی نیست ! و این حق مردم است که بدانند و حق استاندار است که تلاش و دغدغه هایش در معرض دید مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
تنها خاصیت این امارها اینه بودجه محرومیت زدایی استان بدبخت ایلام رو کم تر میکنن...
و گرنه همه میدونن تواین استان هیچ مشکلی نیست!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار