استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به نبود مراکز غیر مجاز درمان معتادان در این استان گفت: فعالیت های این مراکز بطور مستمر ارزیابی می شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 13 October 2015
استاندار ایلام با اشاره به نبود مراکز غیر مجاز درمان معتادان در این استان گفت: فعالیت های این مراکز بطور مستمر ارزیابی می شود.
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: همه مراکز درمان دارویی و اقامتی معتادان استان بطور مستمر از نظر بهداشتی مورد رصد قرار می گیرند.

وی بر استاندارد سازی مراکز درمان معتادان استان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نظارت مناسبی بر مراکز درمان داشته و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.
استاندار ایلام اشتغال بهبودیافتگان را از مهمترین نیازهای جامعه برشمرد و ادامه داد: به کارفرمایانی که زمینه اشتغال بهبودیافتگان از معضل اعتیاد را فراهم کنند، تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر فرد 70 میلیون ریال پرداخت می شود ولی این کارفرمایان باید بیمه این افراد را نیز پرداخت کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این نشست از ساماندهی همه اعتبارات حوزه اشتغال بهبودیافتگان در استان خبر داد.
رضا صادقیان یادآور شد: دستگاه هایی که می خواهند به بهبودیافتگان تسهیلات ارایه دهند، باید از طریق کمیته اشتغال بهبودیافتگان شورای هماهنگی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد با کارفرمایانی که زمینه اشتغال بهبودیافتگان را فراهم کنند، توافق نامه همکاری امضا کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: مراکز درمان دارویی تا پایان امسال در تمامی شهرستان های استان ایجاد می شود.
علی دلپیشه افزود: تیم نظارت بر مراکز درمان به ریاست این دانشگاه به صورت مداوم از همه مراکز بازدید و با هرگونه تخلفی برخورد جدی و قانونی می کند.
مدیرکل بهزیستی نیز در این نشست گفت: کارفرمایانی که بهبودیافتگان را جذب کنند، سهم بیمه آنان توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.
با توجه به نرخ شیوع اعتیاد (1،7 درصد ) حدود 11 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند.
38 مرکز درمان افراد مبتلا به معضل اعتیاد در استان ایلام وجود دارد که به 2 شکل پرهیزمدار و دارویی فعالیت می کنند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار