کد خبر: ۱۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 15 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام،زندگی در زاگرس عنوان نمایشگاهی است که در قالب آن برای نخستین بار حیات جانوری سرزمین ایلام به نمایش گذاشته شد.
در روزهای اخیر چند تن از عکاسان حیات وحش ایلام به همراه مهدی نورمحمدی عکاس و مستندساز شاخص این استان، قاب دوربین های شان را مهمان نگاه های پر مهر ایلامیان کردند
.

در مدت 5 روز آثاری ماندگار که برای ثبت آنها شش سال تلاش شده در معرض دید عموم مردم ایلام قرار گرفت و قدیمی ترین سن تئاتر شهر ایلام در بوستان ملت (پارک سراب) که سال 56 ساخته شده از 18 تا 20 مهر با برپای نمایشگاه زندگی در زاگرس جانی تازه به خود گرفت.
شور و هیجان مردم در نخستین روزهای برگزاری نمایشگاه، نوید آشتی دوباره شهروندان ایلامی با پارک زیبا و فراموش شده سراب بود.
حضور اقشار مختلف مردم دراین نمایشگاه و استقبال کم نظیرشان از تابلوهای آفرینش، نوید برپایی نمایشگاه های از این دست را در آینده می دهد.
بوستان کودک میزبان بعدی این نمایشگاه در روزهای 21 و 22 مهر، در این ایام 100 تابلو نفیس از حیات وحش ایلام در فضای پاییزی این بوستان از نگاه شهروندان ایلامی گذاشت.
احساس در همه جای این نمایشگاه موج می زد از طراحی پوستر زیبای نمایشگاه که همه حیوانات را در تنه یک درخت بلوط جای داده تا لوگوی متفاوت آن که به خط استاد شمس الدین مرادی نوشته شده است.
در میان بازدید کنندگان همه نوع قشری وجود داشت از کارگر یک واحد صنعتی تا دندانپزشکی که مطبش را برای این حضور در این فضای فرهنگی چند ساعتی تعطیل کرد و همه اینها در نوع خود جالب و کم نظیر بود.
در روز های بعدی نمایشگاه چهره های متفاوت تری نیز حضور داشتند.
از مهمترین بازدید کنندگان نمایشگاه، جوانان بودند که چنان در مورد عکس ها بحث می کردند که انگار سال ها تماشگر حرفه ای نمایشگاه های هنری هستند.
شوق تاثیرگذاری عکس ها با حضور پیرمردی که خاطرات گذشته اش با دیدن برخی از تابلوها تازه می شد دو چندان می گشت و در میان بازدید کنندگان خانواده هایی را می توان دید که با دقت موضوع عکس ها را برای کودکان خود توضیح می دادند.
هر چند تقریبا طیف های مختلفی از افراد جامعه در نمایشگاه حضور داشتند اما به گفته بانیان، جای برخی مسوولان و تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه خالی بود.
شاید اگر مدیری دست بچه هایش را می گرفت و به دیدن نمایشگاه می آمد هم خدمتی به خانواده اش می کرد هم بیشتر به تاثیر برگزاری یک نمایشگاه در جامعه پی می برد.
این نمایشگاه می توانست برای محیط بانان و جنگل بانان مکان مناسبی باشد چرا که بیشتر با اکوسیستم و گونه های جانوری سرزمین ایلام آشنا می شدند اما جای آنها هم خالی بود.
تا پایان برگزاری نمایشگاه فقط یک روز فرصت باقی است امیدواریم در روز آخر شاهد حضور پررنگ مسوولان و مردم هنردوست ایلام باشیم تا صحنه های زیباتری از تاثیرگذاری هنر عکاسی را در جامعه ببینیم./ ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار