درحالی کمتر از دو ماه به ایام اربعین باقی‌مانده و داشتن ویزا و گذرنامه برای عزیمت به کربلا الزامی اعلام شده است اما همچنان به‌رغم وعده مسئولان کنسولگری عراق در مرز مهران و استان ایلام راه‌اندازی نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 18 October 2015
استان ایلام دراربعین سال گذشته شاهد حضور میلیونی زائرینی بود که آمده بودند تا از طریق مرزبین المللی مهران به آیین های ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی بپیوندند.

به گزارش تابناک ایلام،درحالی کمتر از دو ماه به ایام اربعین باقی‌مانده و داشتن ویزا و گذرنامه برای عزیمت به کربلا الزامی اعلام شده است اما همچنان به‌رغم وعده مسئولان کنسولگری عراق در مرز مهران و استان ایلام راه‌اندازی نشده است.

پر واضح است در اربعین امسال استان ایلام ومرز بین المللی مهران پذیرای بیش از دومیلیون زائر از ازسراسرکشور خواهد بود وقطعا دراین بین افرادی وجود خواهند داشت که در بحث ویزا وتردد به کشور عراق به مشکلاتی برخواهند خورد.

صرفنظر ازتعداد زائرینی که دراربعین هرسال مهران رابرای عزیمت به کشور عراق انتخاب می کنند واقعیت این است که مرزمهران به عنوان امن ترین ونزدیکترین مرز شناخته شده برای زائرین هردوکشور ایران وعراق حائز اهمیت است وبرهمین اساس به طور طبیعی ودر سایر ایام سال نیز  بیش از یک میلیون نفر  این مرز رابرای تردد بین دوکشورانتخاب می کنند.

وضعیت فوق شرایطی را بوجود آورده است که ضرورت بازگشایی کنسولگری عراق درمهران یا شهرایلام را دوچندان کرده است ولی با وجود گذشت چندین سال از بازگشایی رسمی مرز بین المللی مهران وعلیرغم قولهای مسئولین تاکنون این مهم فقط درحد یک شعار باقی مانده است

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی دراین باره گفت : یکی از مهمترین نیازهای شهرستان مهران بحث کنسولگری عراق در استان ایلام که تاکنون این مسئله محقق نشده است.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده قرار است به‌زودی یک نمایندگی از کنسولگری عراق در استان کرمانشاه به ایلام منتقل شود و به‌زودی یک نمایندگی از کنسولگری عراق در استان کرمانشاه به ایلام منتقل شود کارهای مربوط به صدور ویزا در استان نیز به‌راحتی امکان‌پذیر شود.

شوهانی با اشاره به اینکه مرز مهران پذیرای بیش از ۷۰ درصد زائران کربلا است، گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته و امسال پیش‌بینی‌شده بیش از سه میلیون زائر از این مرز تردد کنند.

با وجود اینکه مسئولین عزیز به تردد انبوه زائرین ایرانی وعراقی از مرز بین المللی مهران واقف بوده وبازگشایی کنسولگرایی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رتق وفتق امور زائرین می دانند این سوال بی چاسخ مانده  است که چرا تاکنون این موضوع مهم دراستان ایلام اجرایی نشده است؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار