تنها دستگاه آنژیوگرافی قلب در استان ایلام در بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران قرار دارد. برای برخی از شهروندان جای سؤال است که چرا این خدمت در مرکز استان انجام نمی‌شود؟
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 26 October 2015

تنها دستگاه آنژیوگرافی قلب در استان ایلام در بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران قرار دارد. برای برخی از شهروندان جای سؤال است که چرا این خدمت در مرکز استان انجام نمی‌شود؟

به گزارش تابناک ایلام، روزانه یکی از پزشکان متخصص قلب از ایلام برای انجام آنژیوگرافی‌ها به مهران می‌رود و بیماران بعد از انجام آنژیوگرافی یا در همین بیمارستان بستری می‌شوند و یا با آمبولانس به یکی از بیمارستان‌های ایلام اعزام می‌شوند .

«نوایی» یکی از بیماران قلبی که از یکی از روستاهای شهرستان چرداول برای انجام آنژیوگرافی قلب به مهران آمده به خبرنگار ایسنا گفت: نمی‌دانم چرا مسئولان این تنها سیستم آنژیوگرافی در استان را به مهران آورده‌اند، اگر در یکی از  بیمارستان‌های ایلام این خدمت انجام می‌شد، مردم راحت‌تر بودند.

«فرهاد» یکی دیگر از بیماران قلبی حاضر در بیمارستان امام حسین (ع) که خودش از اهالی مهران است به ایسنا گفت: بیمارستان شهرمان تنها رونق کاری‌اش همین آنژیوگرافی است.

وی ادامه داد : بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران از امکانات چندانی برخوردار نیست و بیماران قلبی در صورت بروز مشکل هنگام و بعد آنژیوگرافی باید سریعاً به ایلام منتقل شوند که بعد مسافت و  شلوغی مسیر می‌تواند خطرساز باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از بهره‌مندی 8 هزار نفر از مرکز تخصصی درمانی آنژیوگرافی مهران خبر داد.

دکتر «علی دل‌پیشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) مهران از شهریورماه سال 1389 افتتاح و تاکنون نزدیک به 8 هزار نفر در این مرکز آنژیوگرافی شده‌اند.

وی در خصوص هدف راه‌اندازی این مرکز تخصصی درمانی در مهران افزود: راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران باهدف خدمت به مردم استان و توریسم‌درمانی بوده و با توجه به نزدیکی مهران به استان‌های همسایه در کشور عراق و همچنین قرار گرفتن در مسیر تردد زائران عتبات عالیات این امتیاز برای استان گرفته‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: در راستای گسترش خدمات تخصصی درمانی در سطح استان و راه‌اندازی مرکز مشابهی در شهر ایلام باید گفت که بیمارستان «کوثر» درخواست ایجاد مرکز آنژیوگرافی را داده که در سطح‌بندی وزارتخانه با این درخواست موافقت شده است.

دل‌پیشه یادآور شد: راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی برای استان‌هایی فراهم می‌شود که بیش از 600 هزار نفر جمعیت داشته باشند که در سال 1389 با تلاش مسئولان و همچنین ایجاد ظرفیت توریسم درمانی در استان این مرکز در مهران تأسیس شد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار