باید بخش خصوصی و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه معرفی و تبلیغات استان مشارکت کنند زیرا میراث فرهنگی به‌تنهایی توان و منابع مالی لازم را در اختیار ندارد ضمن اینکه انتفاع جلب گردشگران و توسعه و رونق گردشگری در استان شامل حال بخش خصوصی و فعالان این عرصه خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 24 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: بخش خصوصی باید در زمینه تبلیغات جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری این استان فعال شود.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای جاذبه‌های منحصربه‌فردی برای جلب گردشگران است اما متأسفانه به دلیل نبود تبلیغات مناسب آن‌طور که باید، معرفی نشده و برای جبران این مشکل دو میلیارد ریال اعتبار برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اختصاص‌یافته است که به‌هیچ‌وجه کافی نیست و باید برای انجام فعالیت‌های مختلفی ازجمله تبلیغات ایام نوروز و اربعین، برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و شرکت در جشنواره‌ها و همایش‌ها هزینه شود.

وی اظهار کرد: به همین دلیل باید بخش خصوصی و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه معرفی و تبلیغات استان مشارکت کنند زیرا میراث فرهنگی به‌تنهایی توان و منابع مالی لازم را در اختیار ندارد ضمن اینکه انتفاع جلب گردشگران و توسعه و رونق گردشگری در استان شامل حال بخش خصوصی و فعالان این عرصه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: در زمینه تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان باید از چاپ کتابچه و بروشور فاصله گرفته و به سمت ابزارهای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی حرکت کنیم.

شنبه زاده بابیان اینکه تبلیغات و پخش برنامه‌های تلویزیونی از شبکه ملی بسیار تأثیرگذار بوده و جزو برنامه‌های در دستور کار امسال نیز قرار دارد اما انجام آن هزینه‌های بسیار زیادی نیاز دارد، ادامه داد: سال گذشته چندین برنامه تبلیغاتی از شبکه شما و دو سیما پخش شد و امسال نیز با صداوسیمای ایلام در خصوص ساخت برنامه‌هایی با مضمون معرفی میراث فرهنگی، آثار تاریخی و طبیعی و همچنین صنایع‌دستی استان، تفاهم شده است.

وی بهترین راهکار را برای معرفی استان، ساخت یک مستند تلویزیونی و پخش آن از شبکه‌های ملی دانست و تصریح کرد: ایلام باوجود برخورداری از یک هزار و 500 اثر تاریخی و طبیعی و قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای توسعه گردشگری، جزو مناطق کمتر شناخته‌شده گردشگری کشور محسوب می‌شود./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار