کد خبر: ۱۳۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 25 November 2015
چند روزی است که  ایلام و به ویژه مهران مقصد و ماوای عاشقان شده است و در گوشه و کنار این دیار سرشار ازهیاهو و هیجان، می توان جلوه های از عاشقی را مشاهده کرد.
عشق و محبت به آقای همه خوبی ها، این روز ها مردمان زیادی را از اکناف مختلف کشور و حتی خارج کشور به ایلام و مهران کشانده است و این دیار محل تجمع و گرد هم آمدن عشاق شده است.
پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و حتی افرادی با نقص عضو همه و همه بدون در نظرگرفتن منصب و جایگاه ظاهری و دنیوی با پای دل و شوق بی مانند خود را به مهران رسانده اند.
مهران این روزها مهمترین نقطه جغرافیایی کشور است که هزاران نفر را به سوی خود خوانده است و این روزها پذیرای جمع بسیار زیادی از مردم مومن و ولایی ایران اسلامی و حتی اتباع بیگانه از کشورهای مختلف است.
حال که در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی هستیم مهران عزیز که خاک پاکش عطراگین به خون سرخ رنگ هزاران گل پرپر و ایثارگر از جان گذشته است همچون سال گذشته شاهد غلغله ای مقدس از سوی زائران حضرت عشق است.
از مدت ها پیش مردم و مسئولان استان ایلام خود را برای حضور پرشور زوار اربعین حسینی آماده کرده اند و اکنون که آنها نم نمک از راه رسیده اند با آغوش باز به سان هر میزبان با سخاوت و کریمی ازمهمانان خود پذیرایی می کنند.
دیگر همه نقاط مختلف استان رنگ و بوی اربعین و عشق و ارادت به حضرت ابا عبدالله گرفته است؛ ایستگاه های صلواتی مردمی دایر شده اند و بساط انواع خوراکی ها همچون چای، شیر، شربت، غذا، ... برای مهمانان تازه از راه رسیده برپا شده است.
البته مردم شهر مهران در این سال ها بیشتر از دیگر نقاط استان به زائران اربعین نزدیک ترند و همچون یک دوست قدیمی و همراه، مشتاق و چشم به راه آمدنشان هستند و حال که از راه رسیده اند، خانه و هستی شان را وقف قدوم مبارک این مهمانان خجسته و پر برکت کرده اند.
مسوولان نیز همپای مردم مهمان نواز استان در حد توان تدارک لازم برای این مهمانان خوش قدم و گرامی را مهیا کرده اند، از اسکان و توقفگاه، تامین سلامت و بهداشت آنها گرفته تا وسایط نقلیه حمل مسافر وبار، تا سوخت و کمک های امدادی، تا صدور روادید در کوتاه ترین زمان ممکن.
هرچند جاهای مختلف ایلام دراوایل آبان ماه امسال شاهد بارش سیلاب و تخریب و آسیب جدی زیرساخت ها بود، اما این اتفاق نا خوشایند هیچ تاثیر منفی و خللی بر روند حضور گسترده عاشقان سید الشهدا نگذاشت.
مسوولان با اشراف به موضوع مهم اربعین و انتخاب مهران به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود و خروج زوار تلاش خود را برای ترمیم خرابی های ناشی از سیل و عادی سازی شرایط استان سیلزده ایلام به کار بستند و شرایط را برای ورود زوار به کار بستند و دیگر تقریبا یک ماه از سیل گذشته خرابی ها تا حدود قابل قبولی مرمت شده اند و سرزمین طلوع آفتاب خود را برای حضور مهمانانش آماده کرده است.
اکنون زوار اربعین سواره و پیاده، گروهی و انفرادی از راه رسیده اند و چند صباحی را مهمان دیار عروس زیبای زاگرس هستند، امید است با مهمان نوازی مثال زدنی از سوی مسوولان و مردم این عزیزان با خاطری شاد، دلی گرم و یادی شیرین ایلام و ایلامی را ترک کنند و مهمان نوازی و محبت مردمان این دیار را در کوی و برزن جار بزنند و سالی دیگر نیز مهران را برای عزیمت به کربلا و عتبات عالیات انتخاب کنند./ ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار