قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در واکنش به حادثه شیراز گفت: آنچه که از نامه دکتر مطهری بر می آید، شبهات در مورد همکاری استانداری با حمله کنندگان را تقویت می کند.
کد خبر: ۱۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ 15 March 2015
انصاری اظهار داشت: وقتی خبر حمله به آقای مطهری را خواندم، حقیقتا متاثر و متاسف شدم، حتی شرمنده فرزندانم شدم که امروز در حوزه کار علمی و غیره فعال هستند که اصلا توجیه این قضیه پس از گذشت سه دهه از انقلاب چیست.

وی افزود: ما با آن آرمان ها و شعارهای زیبای مان، اکنون به جایی رسیده ایم که فردی مثل دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس و منتخب مردم تهران، فردی که در تقیدش به اسلام شکی نیست، اجازه سخنرانی پیدا نمی کند و چند نفر به طور برنامه ریزی شده سخنرانی او را برهم می زنند.

انصاری با طرح این سئوال که «این جریان های خودسر به کجا وابسته اند و چه مصونیتی دارند؟» گفت: واقعا چطور می تواینم این حادثه را توجیه کنیم، چطور می توان پذیرفت که در کشور ما که قانون گرایی و قانون مداری شعار آن بوده و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در مقابله با این حرکات خودسرانه چندین نوبت موضع صریح داشته اند، چنین اتفاقاتی بیافتد.

وی ادامه داد: چطور می شود که در روز روشن بیایند و به این شکل وقیحانه خودروی حامل دکتر مطهری را مورد حمله قرار دهند و به او فحش های رکیک دهند. حقیقتا از شنیدن فحش ها به ایشان، اشک انسان سرازیر می شود، واقعا اینها چه کسانی هستند با چه مبنای شرعی عمل می کنند؟

قائم مقام موسسه نشر اثار امام (ره) خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که پیش از انقلاب و پس از آن حضور داشته ام، در مقابل این حادثه هیچ توجیهی ندارم، جز اینکه بگویم باید عزم جدی برای برخورد با این مسئله بوجود بیاید.

انصاری در ادامه ضمن درخواست تمامی گرایش های سیاسی برای محکومیت حادثه شیراز گفت: اگر قرار باشد فرزند کسی مانند شهید مطهری نتواند حرف بزند، پس تکلیف بقیه روشن است.

قائم مقام موسسه نشر آثار امام (ره) اضافه کرد: باید با این مسئله و عاملان آن به صورت جدی برخورد شود. ناجا در این حادثه کوتاهی کرده و سریعا باید عاملان این واقعه را شناسایی کند.

وی با اشاره به نامه نماینده تهران و شرح حادثه شیراز در آن گفت: آنچه که از نامه دکتر مطهری بر می آید، شبهات در مورد همکاری استانداری با حمله کنندگان را تقویت می کند. اگر این مسئله واقعیت داشته باشد، مشکل دو چندان می شود.

انصاری تصریح کرد: امنیت شهروندان و مسئولین از جمله نمانیدگان مجلس باید حفظ شود، یعنی اینقدر جریانات خودسر و خلاف قانون قوی هستند که می توانند مسئولات کشور را تحت تاثیر قرار دهند و آنها را وادار کنند خلاف وظیفه شان عمل کنند؟

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می گفت، ما نظامی می خواهیم که در آن به فرد عادی ظلم نمی شود، یعنی جلوه ای باشد از نظام حضرت علی (ع)، خب این آرمان ها کجا و سلب حق سخنرانی از یک نماینده در جلسه ای دانشجویی کجا؟

انصاری در ادامه ضمن هشدار نسبت به قدرت گیری جریان های خودسر در کشور گفت: این جریانات، جریان های خطرناکی هستند و حتما رهبر معظم انقلاب از آن ناراضی هستند. بنابراین مقامات ذیربط باید با آن برخورد کنند.

وی افزود: خدای نکرده این ماجرا می تواند آغازی برای جریانی گسترده باشد که تنش ها را در جامعه افزایش می دهد و به جایی ببرد که جز تخریب ارزش های انقلاب و تایید شعارهای ضد انقلاب نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این سخن مطهری که "نتیجه بده بستان دولت با مجلس بر سر وزارت کشور، بهتر از این نمیشود" گفت: از اغاز انتخابات استانداران نقدهای جدی نسب به برخی از انتخاب ها وجود داشت، بالاخره وقتی دولت تدبیر و امید امده و مردم به برنامه های آنان رای داده اند، توقع می رود که مسئولین اجرایی و استانداران و نمایندگان دولت در استان ها همراه با این حرکت باشند، اگر آنها می خواهند در مسیر دیگری حرکت کنند، قطعا سئوال برانگیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار