رسانه های فعال استان ایلام حوزه وقف روز دوشنبه در همایش وقف و رسانه، چشم انداز فرارو مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 21 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رسانه های فعال استان ایلام حوزه وقف روز دوشنبه در همایش وقف و رسانه، چشم انداز فرارو مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در این آیین، برگزاری چنین همایش هایی را فرصتی برای بررسی نقش تاثیرگذار رسانه های گروهی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دانست.
حجت الاسلام حسن شهیدی اظهار کرد: اوقاف به تنهایی مروج و مبلغ این فریضه الهی در جامعه نیست و همه رسانه ها، نهادها و ارگان های مرتبط می توانند حامی اوقاف در این زمینه باشند.
وی افزود: فرهنگ وقف بعنوان سنت حسنه نبوی در پیشرفت های معنوی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیر گذار بوده و در طول تاریخ اسلام نقش آن در پیشرفت جوامع و برقراری عدالت اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.
شهیدی مشکلات اقتصادی جامعه، توزیع ناعادلانه ثروت، ضعف اطلاع رسانی در حوزه وقف، کاهش سطح اعتماد اجتماعی جامعه، شیوه های نامناسب در تبلیغ وقف، اعتماد پایین مردم به مدیران و متولیان املاک وقف شده در استان، ترجیح دادن منافع فردی بر گروهی،عدم تبیین صحیح وقف و کارکردهای آن در جامعه، غفلت از الگوسازی مناسب در زمینه وقف و استفاده نکردن از ابزارهای هنری در ترویج وقف را از جمله موانع ترویج فرهنگ وقف در این استان اعلام کرد.
وی تجلیل از واقفان و رسانه ها، تشکیل اتاق های فکر برای ترویج علمی وقف، آموزش به مردم و تهیه مستندات از موقوفه ها را از جمله عوامل در توسعه فرهنگ وقف در این استان برشمرد.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این آیین تقدس زدایی را از اهداف رسانه ها اعلام کرد و گفت: آسیب های برای توسعه فرهنگ وقف وجود داشته که باید شناسایی و برای احیای هر چه بیشتر آن تلاش کرد.
مهدی فتاحی تاکید کرد: رسانه های مختلف گروهی و خبرنگاران باید وقف را باز تولید کرده تا این فرهنگ به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابد.
در این آیین از میان 12 خبرگزاری فعال استان ایلام، خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه برتر در حوزه انتشار اخبار اوقاف و امور خیریه و وقف شناخته و از رئیس ایرنا مرکز استان و آزاده خرم خبرنگار ایرنا با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
همچنین پژمان مهدوی فر از خبرگزاری فارس، سمیه آذرمهر از خبرگزاری برنا و زهرا منصورنیا از خبرگزاری تسنیم نیز به ترتیب در بین خبرگزاری های استان برتر شناخته شدند.
در بخش روزنامه ها نیز آمنه حسن بیگی از روزنامه صاحب قلم، پریسا حسن بیگی روزنامه فناوران و غلامرضا محمد مرادی سرپرست روزنامه قدس در ایلام مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین آرزو جمالوندی از هفته افق نو، آذر یعقوبیان از هفته بیستون، یوسف طاهری از سایت صدا و سیما، مرتضی سبزی از سایت ایلام بیدار و زیبا امیدیان پور به عنوان خبرنگار افتخاری فعال در حوزه وقف تجلیل شد.
تجلیل از مدیرکل، معاونان خبر و صدا، مدیر هماهنگی، تهیه کننده و گوینده برنامه صدا و سیمای مرکز ایلام از دیگر بخش های این همایش بود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار