آیین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره استانی نماز و رسانه شامگاه یکشنبه در محل استانداری ایلام برگزار و از رسانه های مکتوب برتر در این زمینه تقدیر شد.
کد خبر: ۱۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 15 February 2016
آیین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره استانی نماز و رسانه شامگاه یکشنبه در محل استانداری ایلام برگزار و از رسانه های مکتوب برتر در این زمینه تقدیر شد.


 به گزارش تابناک ایلام ؛استاندار ایلام در این آیین با بیان اینکه نماز در دین مبین اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، گفت: چنانچه در جامعه و در حوزه نماز کارهایی تبلیغاتی لازم انجام شود برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: رسانه های گروهی می توانند در گسترش فرهنگ نماز در جامعه موثر باشند و در جذب جوانان به این فریضه باید از ابزارهای فرهنگی مناسب استفاده کنند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی در جامعه افزود: یکی از دلایل این آسیب ها کم توجهی به نماز و مسائل دینی و اعتقادی است که در این زمینه رسانه ها می توانند تاثیر گذار باشند.

مروارید تاکید کرد: خوشبختانه اختلافات مذهبی در این استان بین مردم وجود ندارد و وحدت و یکپارچگی بین مردم موج می زند و از این فرصت باید برای تقویت ارزش های دینی استفاده شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه فراخوان جشنواره نماز آبان امسال اعلام شد، گفت: 35 رسانه مکتوب شامل خبرگزاری، سایت های خبری تحلیلی و نشریات با ارسال 150 اثر در این جشنواره شرکت کردند.

حجت الاسلام علی چراغی پور محورهای این جشنواره را نماز، همدلی و همزبانی، نماز مصائب و آسیب های اجتماعی، نماز فرهنگ اسلامی و دینی، نماز و سیاست، نماز علم و تحصیل، نماز و معنویت، رسانه و ترویج فرهنگ نماز و موضوع آزاد اعلام کرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این آیین رسانه ها را اثرگذارترین ابزار در ترویج فرهنگ ها دانست و افزود: باید با بهره گیری از زبان هنر و با قلم و اندیشه در زمینه ترویج فرهنگ نماز بر روی نسل جوان تاثیر گذاشت.

فیض اله رضایتی از رسانه های گروهی استان خواست تا با نگاه هنرمندانه به مقوله نماز برای پیوند محکم نسل جوان با این فریضه الهی گام بردارند.

در این آیین از غلامرضا محمدمرادی از روزنامه قدس، سعید بگ نظری از هفته نامه آلامتو، فرشته سنجیده از سایت ایلام پویا، رمضان نوری از خبرگزاری مهر، سعید عطایی از سایت خبری تحلیلی ایلام بیدار، مجید کیان از خبرگزاری ایسنا، زینب سنحیده از هفته نامه نسیم غرب، پژمان مهدوی فر از خبرگزاری فارس، عظیم پیرانی از خبرگزاری شبستان، آمنه حسن بیگی از روزنامه صاحب قلم و آزاده خرم از خبرگزاری ایرنا به عنوان برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد./م





منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار